Op drie cilinders

Rosinfield

† In Memoriam
Ik word meteen gestraft. Gelukkig vlak voor mijn afslag van de a6 epc en nog wat lampjes aan en noodloop. Paar x motor uit en opnieuw starten hielp niet. ANWB gebeld. Was er in 2 minuten! Was een van de bougiekabels. Morgen meteen alle 4 laten vervangen.
 

Cordoba

Forumguru
Oorzaak van het probleem met de bougiekabels? Corrosie (uit zo'n slechte badge bougiekabels) of een hongerige steenmarter, of totaal onbekend?
 

Rosinfield

† In Memoriam
Die van VAG zijn blijkbaar berucht. Tot nu toe 80 000 km. Dan hebben ze het blijkbaar wel gehad?
 

CDK

Forumguru
Balen zeg! Maar zoals je zelf al aangeeft valt het hard mee als het uiteindelijk alleen maar een bougiekabel blijkt te zijn. Gelukkig was je snel weer on route mobile dankzij de ANWB :D
 
Minder .. maar op te lossen .
Maatje van me met zijn a3 1.2 tsi heeft het al 2x gehad , waarvan 1x op wintersport , daar word je niet vrolijk van .
 

Desperado

Forumguru
Niet alleen een vag probleem hoor. Onder andere Renault, Peugeot, Ford en Opel hebben er ook veel last van. Vooral bobines gaan vaak. Die had mijn vorige baas allemaal standaard in de ANWB bus liggen omdat ze zo vaak kapot gingen.
 

ertromp

Forumguru
Bobines inderdaad niet alleen een VAG probleem. Ook BMW kan er wat van. Onlangs nog bij een BMW 530i van 2008 6 stuks vervangen. Blijkt een bekend euvel te zijn.

De bougiekabels is blijkbaar weer een berucht VAG probleem
 

Cordoba

Forumguru
Veel problemen worden nu aan een merk/concern gehangen, maar dat is toch niet helemaal juist: het is vaak een combinatie van bouwjaar en bepaald probleem bij merk/concern. Nu lees je bijvoorbeeld veel over bougiekabels, maar mijn vorige auto (Seat, dus ook VAG) reed na 14 jaar (en ruim 170k km)nog steeds met de originele kabels.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
En niet te vergeten die bobines worden ook weer bij grote merken zoals Abosch en Behr etc etc ingekocht
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik denk dat het probleem inderdaad meer bij de toeleveranciers zit en daardoor bij meer automerken voorkomt.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik begin toch weer voorzichtig naar de Jappen en Koreanen te kijken;). Vertrouwen raakt zo langzamerhand een beetje weg. Met Toyota's rond 1 miljoen kms probleemloos gereden. Was wel grotendeels in het pre-elektronica tijdperk, maar het merk staat nog steeds bovenaan in de betrouwbaarheidslijsten
 

leo442

Forumguru
Pen bobines gaan meestal eerder stuk omdat ze op slechte plekken gemonteerd zitten en ze te warm worden. Boven/tussen kleppendeksels op de hete plekken van de motor en het liefst nog een kunststof afdekplaat erover heen! De electronica in de bobines kan niet tegen deze extreme hitte en gaan dan problemen geven. En dit zie je inderdaad bij sommige merken/type's meer voorkomen dan bij anderen
 
Bovenaan Onderaan