Ook voorstellen

Juur

Lid
Hey allemaal !

Ik ben nieuw op het forum en wil me even voorstellen;
Altijd al liefhebber van auto's geweest, en meer nog , van caraudio , waarvoor ik in het verleden ook menig show heb bezocht en lid van meerdere fora ben geweest. Door huis en kinderen is de liefhebberij "iets" op de achtergrond geraakt.

Nu heb ik van mijn werkgever een auto mogen uitzoeken, Een Skoda Octavia sportline business in de kleur graphite grey is het geworden.... Onzettend blij met mn keuze, en dankbaar dat dit kan ! 1.5 met DSG en hele fijne stoelen... De zwarte accenten en diffusors maken het af ..
Op dit punt in mijn leven is een sportief ogende, echte gezinsauto waar genoeg hoofdruimte voor een 10er en een 10er in wording in zit en een kofferbak u tegen zegt ideaal !
Ik heb geen idee van leverdatum, ik heb medio maart in de offerte zien staan, dus fingers crossed....

Zodra ik de auto in ontvangst mogen nemen zal ik dus iets aan de audio willen doen... Afhankelijk van goed het orgineel presteert... Nu heb ik de orginele audio nog niet aan de tand kunnen voelen... Maar een upgrade zal er zeker komen.. ik heb wat videos gezien van match/option plug&play upgrade setjes en focal speaker sets ....
Ik heb al een paar deur -dempingsets van GZ , een paar subs (maak ik nog n mooi kistje voor) en ben benieuwd of ik mn Alpine Xserie versterker kwijt kom. ... Heb ook nog een composetje van Steg liggen met keramische tweeters maar die zullen helaas geen plekje gaan vinden op de originele plaatsen vrees ik .

Welke upgrades aan je Skoda hebben jullie?

Groet, Juriaan
 
Welkom!
Ben tzt benieuwd naar je hifi aanpassingen, dat is bij mij in vergetelheid geraakt en het kriebelt ook wel om weer eens aan de slag te gaan
 

Juur

Lid
Bedankt voor jullie welkom !

Vandaag eens wezen kijken bij een audiozaak in de buurt.... Niet erg positief, moet eerlijk zijn , aan mij ga je niet geweldig verdienen als audio-boer aangezien ik de inbouw zelf wil doen en deels mijn reeds gekochte spullen wil hergebruiken, het was duidelijk te raden dat de eigenaar er geen brood in zag mij enkel wat spullen te verkopen zonder dat hij de inbouw mocht doen...de spil in het verhaal is dan de connector die het signaal aftapt bij de radio..Dus ik ga verder zoeken.

Probleem is dat ik al goede caraudio bezit en dat niet wil inruilen voor meuk .......

To be continued.....
 

Juur

Lid
Ik zie in de configurator van Skoda dat bij de sportline business de zwarte grille is verdwenen, de sportstoelen lijken minder mooi geworden en met losse hoofdsteun, ook over de stoelverwarming word geen woord gerept, ik hoop toch echt dat ze m leveren zoals ie 2 maanden geleden in de brochure stond .....

Mn car-audio heb ik deels verkocht , tot de conclusie moeten komen dat zo'n leasebakken-set de beste keuze is .... Match/mosconi/iets anders....dat weet ik nog niet ....
 

Juur

Lid
Kleine update !
Ik ben er in geslaagd een caraudiobedrijf te vinden dat me goed heeft geholpen met advies !
Aangezien ik zelf geen audionoob ben is het een verademing om met iemand met echt kennis van zaken te spreken, in plaats van een 13 in dozijn inbouwer.
Dus een heads-up voor Bonfrere Mobile Solutions uit Heerlen die het ook nog voor een nette prijs gaat inbouwen

Mijn wensen: minimaal 100wrms component set speakers en voldoende vermogen op dit aan te sturen en een aansluiting van minimaal 400mrms voor mijn eigenbouw subwoofer en dit uit 1 versterker met dsp en leasebak-veilig , dus geen gaatjes boren en dergelijke.

Ik krijg :
- een Audison AF M5.11bit met remote control
- Audison APK165P speakers voren
- kabels/inbouwringen/ zekering/VAGaansluit-harness op maat
- een groot deurdempingset
- profesionele inbouw en afstellen equalizer op maat

Het word dus een tand beter en meer dan de gemiddelde leaseauto-audioset van match , option of mosconi ,zeker in beschikbare power voor de subwoofer! maar aangezien ik veel in de auto zit en liefhebber van goede muziek ben is dit me waard.
Er waren nog wel wat dingen mogelijk die hebberig maakten zoals pasklare Steg-audio speakers of de Audison Voce speakers Ergens moet je een lijn trekken...helaas

.....to be continued......
 
Bovenaan Onderaan