Ook ik doe mee !

- Besteld: Octavia combi 1.6 FSI Ambiente Graphite grey. (levertijd is 2 weken, lekker snel!)
- Rij nu: Een Megane GT 1.6
- Waarom naar Octavia combi: ondanks minder 'opties', de Octavia is beter afgewerkt,is groter, heeft fijnere motor, zit beter. Als je veel rijdt worden de rij-eigenschappen belangrijker dan de toeters en bellen is mijn mening en ervaring.
- Voorheen gereden: Golf IV TDI High (lease), Passat variant TDI High (privé) Als voorloop auto een Peugeot 307 SW gereden.
- Persoonlijk: 32 jaar, getrouwd, 2e kleine op komst, 35.000 km/jr, Eindhoven.
 

Abo

Lid
Alvast gefeliciteerd met je nieuwe auto.

Rij-eigenschappen zijn inderdaad belangrijker dan alle toeters en bellen. Ooit heb ik een Seat Arosa gehad in een standaarduitvoering die erg prettig reed. Later wilde ik toch iets groters en ik kocht toch een Suzuki Wagon R+ die zeer rijkelijk voorzien was van alle toeters en bellen. Van deze auto heb ik een enorme spijt gehad. Wat een dweil van een auto en wat een slechte wegligging. Geen moment reed dat ding rustig en op de snelweg moest je constant stuurcorrecties uitvoeren. Dit onding heb ik toen ingeruild voor een Suzuki Swift. Sinds maart dit jaar rijd ik in een nieuwe Skoda Fabia Combi Ambiente 1.4. Dit rijdt toch echt wel een stuk beter dan die Suzuki's die ik heb gehad.

Stabiele wegligging
Prima rechtuitstabiliteit
Genoeg stuurgevoel
Prettige zitpositie
Goede stoelen
Een stuk stiller dan de Suzuki's
Goede bouwkwaliteit, niks voelt gammel aan.
Je krijgt echt het gevoel een klasse duurder te rijden dan de aanschafprijs doet vermoeden.

Leuk detail is het brandstofverbruik van mijn Combi, dit bedraagt gemiddeld 1 op 16. Dit deed mijn Suzuki Swift ook, maar die was wel 300 kg. lichter in gewicht!!
 

Octaviarijder

Actief lid
Welkom en je mening wat betreft de toeters en bellen, daar kan ik me ook in vinden. Toch ben ik blij dat ik gelukkig ook sommige toeters en bellen heb.
 

Dutch4x4

Senior Member
Welkom!

Komen trouwens wel veel nieuwe Skoda-rijders uit Franse auto's, valt me op. Terwijl in feite Seat zich nu richt op de mensen die wel op zoek zijn naar een auto met een beetje savoir-vivre en ondeugend design, maar ontevreden zijn over de betrouwbaarheid van hun Peugeot, Renault of Citroën. Zo belangrijk is dat design dus kennelijk niet voor elke klant van Franse merken.
 

higgy

Forumguru
Dutch, ik was helemaal niet ontevreden over m'n Xantia, in tegendeel. Een C5 Break met dezelfde opties als m'n Octavia nu heeft was echter onbetaalbaar.
Wat niet wegneemt dat ik nu meteen weer een Octavia zou nemen.
 

Dutch4x4

Senior Member
Beweer ik ook niet, higgy, ik gaf alleen weer met welke argumenten Seat zichzelf opnieuw in de markt zet. Niet iedereen hoeft zich daardoor aangesproken te voelen... /forum/images/graemlins/wink.gif
 
Ja, ja, gisteren auto opgehaald bij de dealer.
De eerste 100 km zijn mij in ieder geval al prima bevallen, ik mis de Megane nu al niet meer!
Nog een beetje rustig aan doen voorlopig...
 
Bovenaan Onderaan