Ook ff voorstellen

Hoi allemaal,

Ik begreep dat het wel zo netjes en vriendelijk was om je ff voor te stellen als nieuw lid hier, dus vandaar :itwasntme:

Hier dus ook een tevreden Skoda-rijder sinds november. Heb jaren een oude VW gereden (ook naar tevredenheid overigens) maar ik wilde dus uiteindelijk over naar een zuinig dieseltje en een hatchback. Verliefd is een groot woord, maar de Skoda Fabia II kwam voor mij als beste uit de bus, hands down, qua prijs/kwaliteit-verhouding, maar ik vond ook het uiterlijk en dan met name de grill een erg grote pre vergeleken bij de neefjes van VW en Seat. Heb ook veel op dit forum gelurkt toen om mijn info bij elkaar te sprokkelen.

Uiteindelijk kwam ik uit bij een nette metallic grijze Fabia, die helaas binnen een paar maanden total-loss gereden werd door iemand die even niet oplette op de snelweg en er vol op knalde in de file. Voor het geval dat iemand zich afvraagt hoe het zit met de veiligheid van de Fabiaatjes: gezien de klap zit het daarmee wel snor. Er was nauwelijks vervorming en mocht er nog mee naar huis rijden van de politie, ook al lagen de achterlichten op de achterbank. Uiteindelijk werd het wel een economische total-loss helaas :cry:

Ben meteen gaan kijken of er in de buurt nog een Faab te koop stond want als het even kon... En inderdaad, er stond een opvallend rood beestje nog geen 15 kilometer verderop. Gezien mijn ervaring met niet-oplettende medeweggebruikers leek een felle kleur me wel een fijn idee. Die heb ik dus na een proefrit en even dubben maar niet al te veel mee naar huis genomen. Heerlijk ding! Zit nu op 1 op 24,3 zonder al te truttig te rijden en daar kocht ik m vooral voor. Brommetje aanzetten en tuffen maar, geen gedoe. :D
 

Skoda-MAN

Forumguru
Welkom bij ons geweldige Skoda forum en veel plezier met de Fabia.
En vooral we wens ik je veel fijne en veilige km's.
 
Bovenaan Onderaan