Ook een Fabia Greenline besteld.

Na een tijd in een Peugeot 406 coupe V6 rondgereden te hebben, nu een erg grote stap gemaakt, door voor een greenline 1.2 TDI te gaan...
Maarja, als je bedenkt dat ik hiermee 2500 euro per jaar bespaar... is het namelijk wel erg aantrekkelijk!
Maargoed, het zal zeker wennen zijn. De helft van de cilinders en 1/3 van het vermogen :smiley29:

Maargoed, gistermiddag de beslissing genomen om er toch maar voor te gaan...
Het is dus een Fabia Combi 1.2 TDI Greenline, met de volgende opties:
- Dakreling (uiteraard)
- Metalic lak (Antracit Grey)
- Klein leder pakket
- Multifunctioneel stuurwiel
- Climatronic
- Sunset
- Middenarmsteun
Nu heb ik spijt, dat ik het MaxiDot-Display niet genomen heb, dus dan ga ik morgenvroeg gelijk nog proberen te regelen....

Hij word in september ergens geleverd, hoop dat ik er geen spijt van ga krijgen...

Oja, als iemand nog interesse heeft in een 406 coupe v6 van 2004 full option, dan hoor ik dat graag!

Mvg Marcel

cvegreen

Forumguru
Welkom Amplifier hier op het forum.
Het is inderdaad een hele ommezwaai dat je gemaakt hebt . Van een franse auto naar ons geliefde merk skoda .
Je gaat wel heel erg terug moet ik zeggen ,van een heuse 406 die toch in de verglijking van bv een octavia zou kunnen passen (qua grootte althans) , kies je uiteindelijk voor een fabia greenline . Het zal ongetwijfeld erg wennen worden , van de franse kwaliteit naar eigenlijk duitse kwaliteit . Het veren is van zacht naar iets stugger , van frivool frans interieur naar eerder duitse soberheid . Zonder nog maar te spreken over wat er in het voor onder ligt .
Ik hoop voor u dat het maar goed komt . Want je gaat in veel dingen wel achteruit .
Kan je je ook nog eens in meet & greet gaan voorstellen ook , is voor ons allen leuker als we ook wat meer over jezelf weten .

van_der_P

Senior Member
Welkom op dit fijne forum.
Het is inderdaad een flinke overstap, als het maar niet te zeer voelt als een stap terug.

Hetzer

Forumguru
Welkom Marcel op dit forum, alweer een Fabia Greenline , ben de tel een beetje kwijt hier op het forum!!,

waar heb je hem trouwens bestellt??

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Marcel, welkom ! Inderdaad een leuke overstap.
In een ander topic is er al een Lexusrijder die in een Superb wil stappen. Wat de redenen ook zijn, feit is wel dat de levertijden een beetje oplopen. Vraag en aanbod. Succes met de verkoop van de Peug coupe !

Zoals ik het nu kan beoordelen is de kostenbesparing dadelijk wel zo hoog, dat dat veel goedmaakt!. En als ik nu overstapte naar een klein kaal hok, dan zou ik zeggen oké... Maarja de fabia is alles behalve kaal en klein! De gebruikte materialen zijn natuurlijk wel wat plasticker (of zoiets) en komen misschien iets minder degelijk over, maar verder....? Denk wel dat ik er tevreden mee ben :grin: Teminste de eerste jaren :smiley29:
Mij lijkt het ook wel een soort "kick" om dan ook zo zuinig mogelijk te rijden, maar uiteraard wel met de verkeersstroom mee!

En heb hem trouwens bij Auto Arena in Venlo besteld. Vandaag nog even het MaxiDot-Display doorgebeld, was geen probleem!

ronald24e

Actief lid
En weer een greenliner erbij :yeah:

Inderdaad wel een aardige overstap vanuit zo`n heerlijke 406.
Heb zelf een 2.0 station gehad, die helaas op de duitse autobahn motorisch gesneuveld is.....
Maar ik denk niet dat de fabia zal tegenvallen ook dat lijkt me een heerlijke wagen.

bobby45

Actief lid
En heb hem trouwens bij Auto Arena in Venlo besteld. Vandaag nog even het MaxiDot-Display doorgebeld, was geen probleem????

zit deze er dan niet standaard in.

Nope..... Is een optie bij de Greenline (190 euro)
Anders heb je een soort van lcd scherm, dan ongeveer half zo groot is als het maxidot-Display.
Volgens de verkoper geven ze beide hetzelfde aan, alleen het maxidot wat mooier en duideijker ofzo.... Maar na hier wat her en der gelezen te hebben, zou het maxidot toch meer functies moeten hebben....:smiley29:

Na wat foto's bekeken te hebben van forumleden die hun Fabia GL geleverd hebben gekregen, toch gaan twijfelen over de kleur.
Heb dus Antraciet Grey besteld, maar als het nog gaat wil ik dit gaan wijzigen in Storm Blue.
Dus morgen even bellen, en eventueel a.s. zaterdag even langsgaan bij de dealer. Zowieso wel benieuwd of er al wat meer bekend is over productieweek en levering. Heb hier al een mail over gestuurd naar de verkoper, maar nog geen reactie. Wellicht heeft deze vakantie o.i.d.
Hopelijk gaat het nog lukken!

Vandaag bij een andere dealer dan waar ik de GL besteld heb, gaan kijken naar een fabia in Storm Blue, ze hadden daar een combi en een 5 drs in deze kleur. En het is echt een mooie kleur. Hier tegenover is eentje in Antracit Grey toch wel saai...
Hierna dus direct doorgereden naar "mijn" dealer, en de kleur om laten zetten naar Storm Blue.
Had trouwens ondertussen al antwoord op mijn mail betreft de levering. Deze zou normaal gesproken gewoon op schema liggen, wil dus zeggen productie half augustus, en levering begin september.
Dus nog 1,5 maand, op de helft dus.... Gelukkig zit er nog een vakantie tussen....

corsaar

Senior Member
Het komt toch wel erg veel voor dat de kleur wat omgezet
na de bestelling. Kan natuurlijk als de produktie nog niet is gestart.
Maar niet teveel keer veranderen, dat vind een dealer lastig.

bobby45

Actief lid
lekker bezig

Lekker bezig oja de dealer moet niet zuren:super:

Ik ben van1,2tsi naar en 1,4 tsi gegaan de deze was op voorraad dus dikke 1000 eri meer maar ben zeer blij de 122 pk en en koppel 200 nm
.
tuning hoeft nu niet zo nodig met de caravan was het feest onder de motor kap de 122 paarden bij 5000 in zijn 2 80 km/u :grin:

V50

Lid
@amplifier, het gevoel van een stap terug ken ik. Vandaag heb ik ook een stormblauwe Greenline besteld, mijn V50 zal over enkele maanden met pijn in het hart worden ingeruild (of particulier verkocht). Het verschil in de maandelijkse kosten werden mij te groot en alhoewel ik graag een mooie auto rijd is het geen hobby waar ik honderden euro's extra per maand voor over heb. En dus ga ik straks van een vijfcilinderroffel naar een driecilinderbrom. Puur zakelijk gezien een verstandige keuze maar emotioneel ben ik er nog niet helemaal klaar mee. Het is eigenlijk voor het eerst dat ik bij de aanschaf van een nieuwe auto er niet op vooruit ga. Dat maakt de beleving van de aanschaf heel anders. Wel leuk om hier te lezen dat er meer mensen zijn die eenzelde stap maken.

@V50
Helemaal met je verhaal eens. Ook ik ben altijd een stap vooruit gegaan, qua auto, al waren dat dan wel occasions.
En nu een beetje terug ja... Alleen is deze nieuw! Je kunt kiezen wat je wilt qau kleur en opties.
Ga er qua motor en een aantal opties op achteruit, maarja Fabia heeft er weer een paar die de 406 coupe niet heeft! En is een stuk goedkoper in gebruik, en dat moet bij deze keuze vooral de doorslag geven.
Ik ben ondertussen wel een beetje klaar met deze keuze, vind de fabia steeds "mooier" worden, en kan ondertussen niet meer wachten tot het september is...

van_der_P

Senior Member
Daar zul in het begint best wel moeite mee hebben.
Maar ik denk dat het wel over gaat, gaat het niet over heb je een probleem, moet je weer een grotere auto aanschaffen. Maar die heeft Skoda ook.

V50

Lid
Je hebt in ieder geval de juiste kleur besteld! Mooi vind ik de Fabia (nog) niet maar de kwaliteitsindruk van het karretje heeft me over de streep getrokken, dat hebben ze erg netjes voor elkaar bij Skoda.

Heb zojuist wel uitgerekend dat ik van de besparing in maandelijkse lasten een halve dag in de week minder zou kunnen gaan werken en dan nog steeds meer over zou houden. Tja, daar wordt ik dan wel weer blij van :super:

@ van der P : tja, in de showroom kon ik mijn ogen ook niet van die Superb combi af houden, dus wie weet...

Bovenaan Onderaan