Ook de eerste Skoda voor mij

Zojuist de bevestiging gekregen van de leasemaatschappij. Mijn Skoda Octavia 1.9 TDI Elegance Attractive Business (hatchback) is besteld.

Als opties heb ik gekozen voor:
-parel-effect lak (zwart)
-sun-safe glass
-soundsystem
-dorpelsierlijsten Chroom Octavia
-parrot CK3200 bluetooth carkit

Kortom i.c.m. met de zeer uitgebreide standaard uitrusting alles wat de moderne zakelijke rijder nodig heeft.

Ik heb ook de Volkswagen Golf (standaard vrij kaal en dure opties), Alfa 159 (te hoge leaseprijs, ING Car Lease), Renault Megane Grandtour (mijn vorige leaseauto) overwogen maar de Octavia wint het op de uitstekende value for money.

De leasemaatschappij heeft als afleverdatum 8 november opgegeven. Dat vindt ik alleen een beetje vreemd want bij het aanvragen van de offerte (2 weken geleden) zei de dealer nog dat de levertijd rond de 8-10 weken zou liggen. Loopt de nieuwe fabriek dan nog niet goed?

Nu nog even "genieten" van het plastic interieur maar het lekker sportief rijden in mijn voorloopauto: Seat Leon 2.0 TDI. Maar kan niet wachten tot ik de Skoda krijg.
 

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum alvast. Je hebt vast een leuke auto gekozen!

Veel veilige km's gewenst alvast ook al duurt het nog even. En ach, die Seat is ook geen straf ;)
 

cvegreen

Forumguru
Welkom hier op het forum.
Dat is een mooie combinatie dat je daar hebt kunnen samen stellen .
Altijd leuk dat je dan leest dat de skoda het wint tegen een franse bolide .
Ik denk ook niet dat een seat een straf is om mee te rijden , ook eentje uit de VW groep he.
 

Fabia

† In Memoriam
Welkom op dit :aangenaam: gezellige forum. Wat ik van mijn dealer begreep is dat er zo'n vraag is naar O2 dat daardoor er een wachtlijst ontstaan is. Mijn Fabia is besteld op 7 juli en morgen ga ik 'm ophalen.
 
Ze zijn meestal ook voorzichtig in de initiele planning.
Mijn O2 zou bij invoer ook pas week 35 geproduceerd worden.
Dit is later 2 weken naar voren gehaald.
Bel je verkoper eens en vraag naar de actuele status, mogelijk is dit
positiever dan wat je nu doorgekregen hebt.

Mooie complete uitvoering verder. Sterkte met wachten.
Zit er in de Attr. business uitvoering standaard een achterruit-wisser?
Zo nee, heb je dit niet overwogen?
Ik heb zelf altijd hatchback (Golf/Peugeot) en station gereden, maar als ik bij een beurt
een Octavia hatchback meekrijg mis ik altijd de achterruit-wisser.
 
achterruitenwisser

Bedankt voor de opbeurende woorden Tadd77. Ik wacht geduldig af. :koffie:

Standaard is de Combi alleen voorzien van een ruitenwisser achter. Bij de hatchback is de achterruitenwisser optioneel los (€ 105,- incl. btw) of in de als onderdeel van de optie van het SunSafeGlass (warmtewerende glass, donker getinte band bovenin voorruit en de achterruitenwisser € 955,-). Ik heb voor de laatste optie gekozen. :xyxthumbs:

Ben ook benieuwd naar het soundsystem de dealer had helaas geen demo staan uitgerust met soundsystem :680: maar was vol lof :worshippy:hierover .
 
Het sound system zat in mijn vorige O2 en is nu ook weer besteld.
Daar ga je geen spijt van krijgen. Subliem geluid! :super:
 

Bakkertje

Forumguru
Ik was al onder de indruk van het standaard geluid in de EAB uitvoering (en ik ben best een kritische luisteraar). Als het soundsysteem van Skoda ook gebruikt maakt van dynaudio componenten (net als VW) dan zit dat volgens mij wel goed :489:
Qua wachttijd houden de leasemaatschappij wat ruimere tijden aan dan de werkelijke levertijd. Volgens mijn leasemaatschappij zou mijn O2 in de week van 30 oktober komen. Een belletje met de dealer leerde dat hij in week 38/39 gebouwd wordt en waarschijnlijk in de week van 6 oktober geleverd. (scheelt toch ruim 3 weken!)
Het lezen hier op het forum maakt het allemaal een beetje dragelijk, maar maakt het wachten ook weer moeilijker. Sterkte met het wachten, warschijnlijk komen onze O2's samen met de trein naar NL.. ;)
 

hbo

Lid
Ik was al onder de indruk van het standaard geluid in de EAB uitvoering (en ik ben best een kritische luisteraar). Als het soundsysteem van Skoda ook gebruikt maakt van dynaudio componenten (net als VW) dan zit dat volgens mij wel goed :489:
Qua wachttijd houden de leasemaatschappij wat ruimere tijden aan dan de werkelijke levertijd. Volgens mijn leasemaatschappij zou mijn O2 in de week van 30 oktober komen. Een belletje met de dealer leerde dat hij in week 38/39 gebouwd wordt en waarschijnlijk in de week van 6 oktober geleverd. (scheelt toch ruim 3 weken!)
Het lezen hier op het forum maakt het allemaal een beetje dragelijk, maar maakt het wachten ook weer moeilijker. Sterkte met het wachten, warschijnlijk komen onze O2's samen met de trein naar NL.. ;)

Soundsystem heb ik nu ook, en nog geen seconde spijt van gehad!!! Geluid is echt goed!!!
Ook in de volgende auto weer besteld.
 
19 september!!!

Na iets meer dan een maand (16 augustus besteld) wordt mijn Skoda volgende week vrijdag uitgeleverd. Staat nu al bij de dealer maar moet nog een carkit en sierlijsten in de dorpels worden gemaakt. Maar 5 weken levertijd is echt heel erg snel. Complimenten voor de mannen en vrouwen van de Skoda fabriek.
 
Bovenaan Onderaan