oogje aan trekhaak

Kwam in caravantrekkerstest (Engeland) tegen, dat de Skoda trekhaak (vast) geen oogje heeft voor de remkabel van de caravan. Ik heb een Combi 2.0 TDI besteld, die wrsch. medio april wordt afgeleverd. Iemand ervaring met dit trekhaakoogje?
De dealer zei: ik laat de jongens er wel een oogje op lassen... /forum/images/graemlins/crazy.gif

Blacky

Forumguru
Hoezo oogje erop laten lassen?? Heb ook een vaste trekhaak en er zit gewoon een oogje aan. Ben regelmatig met een paardentrailer onderweg. Trekhaak is door de dealer gemonteerd.

ougie

Forumguru
Higgy je hebt waarschijnlijk gelijk. Ik heb een vaste trekhaak zonder oogje. Bij mij is dat geen probleem want ik heb een beugel van de fietsendrager waar weer wel zo'n oogje op zit. Die beugel heb ik voor vast (afgesteld op de fietsdrager) op mijn trekhaak zitten. Je hebt trouwens ook speciaal voor de veiligheidskabel van de aanhanger, een beugeltje die je met twee boutjes aan de trekhaak vast maakt. Kost weinig en bij elke autoshop te verkrijgen. /forum/images/graemlins/wink.gif

Mark

Banned
Ik heb een originele trekhaak van Skoda.
Bij mij zit er toch een oogje op om de rembreekkabel aan vast te haken van de vouwwagen.

KMA

Lid
heb ook een fabrieksaf trekhaak. Onder de boog naast de stekkerdoos zitten 2 ogen. Maar hoe die te gebruiken weet ik nog niet. Ik dacht dat er altijd een soort haak zat waardoor je de schakels van de ketting (volgens mij als extra beveiliging als de kom van de kogel schiet) kon halen.
Die zit er dus niet op.

Bij mijn fabrieksaf trekhaak (2 weken geleden ontvangen) zit een soort oogje aan de rechterkant van de trekhaak!

Bovenaan Onderaan