Onze gekke Cactus op wielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Haha nee de Superb vind ze al te laag, niet per definitie om in te rijden maar vooral om in en uit te stappen, en toegegeven de instap in de Cactus is wel makkelijker.
 

JeSko

Forumguru
Ja @hemi24 , ik vind alvast geen facturen terug en geen meldingen in de Citroën OH boek waarbij het vervangen van de riem naar voren komt. In de interval staat 10 jaar of 180.000 km, maar ik lees veel over distributie problemen bij vooral de eerste 1.2 puretech cactus motoren, dit komende door gebruik van foute olie en dergelijke? Enfin soit, ga er niet wakker van liggen, elke auto heeft wel zo zijn dingetjes, onze is van eind 2017, dus hopelijk hebben ze daarbij het euvel gevonden en slijt de riem niet bijzonder snel? Geen idee verder, heb me aangemeld op het Citroën.NL forum maar dat is dood.

https://www.autointernationaal.nl/2018/11/code-oranje-bij-motoren-van-citroen-en-peugeot/

Amai hier word je ook niet gelukkig van, wat een doemberichten, tot 2017 worden er veel problemen gemeld...
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Rechtzetting, ik ben door de papieren gegaan en deze is niet de 1.2 puretech met 100+ pk, maar de 1.2 puretech 82, dacht al dat de KW's op de inschrijving niet klopten, maar had er geen erg in omdat ik niet wist dat deze versie ook bestond, ik wist alleen af van het bestaan van de 110 pk versie, dan wil ik wel eens weten hoe vlot die 110 pk versie is...

Weet verder niet of het wat uitmaakt, ik weet wel dat deze zijn distributieriem door een oliebad loopt, of althans gesmeerd word door Oliespatten, en dat het type Olie essentieel is voor de auto zijn distributieriem zijn levensduur.. de handelaar heeft er Castrol 5W30 Olie in gedaan dacht ik, maar of Fora kom ik tegen dat 0W30 word aangeraden, ook tanken van E10 is nefast blijkbaar, geen idee of het dan goed is dat ik altijd 98 tank?Ik zal straks thuis een foto maken van de bus olie. Begin nu toch wel angstig te worden..
 

hemi24

Forumguru
Heb lang genoeg op het Peugeot forum gehangen om mee te krijgen dat het in de basis gewoon ligt aan een verkeerd soort riem.
E10 wordt daarbij door de technici als het meest eenvoudige excuus aangegrepen als boosdoener.

De conditie van de riem kun je vrij snel controleren, die kun je namelijk zien als je de oliedop eraf draait...

controdis1.JPG controdis2.JPG controdis3.JPG
 

JeSko

Forumguru
@hemi24

Zal deze morgen eens nazien dan als ik thuis kom van het werk, wel makkelijk zo! Is de 82 altijd zonder Turbo? Dat is imo niet erg, autotje is vlot zat, soms zelfs ronduit hevig en fel als je dat vraagt, een Turbo kan toch maar stuk gaan.

@Okki

Ja dat klopt ook wel weer, het is altijd de rottigheid die op het net komt, enkel enthousiasten zoals de meesten hier zullen tijd vrijmaken om positief te praten over hun auto.
 

s-line

Forumguru
Bij de meeste PSA motoren begint de ellende vanaf de 100000km. Daarvoor zijn het nog prima motortjes
 

Desperado

Forumguru
Maar, laat je niet angstig maken hoor. De meeste verhalen van rottigheid met een auto worden wel gepost, de verhalen waarbij er niets mee aan de hand is niet..
Dat dus. Veel valt en staat ook met rijstijl, onderhoud enzovoort.
Toen ik mijn 205 kocht met bijna 200k op de teller werd er ook gezegd dat ze ALLEMAAL olie lekten en verbruikten.
Nou.....nooit een druppel hoeven bijvullen en het torretje was brandschoon.
 

JeSko

Forumguru
@hemi24

Was moeilijk vast te leggen met de camera, maar de riem zag er goed uit. Geen rafels of beschadigingen, maar goed je ziet ook maar een kleine stukje.

20210202_155307_copy_2268x3024.jpg 20210202_155257_copy_2268x3024.jpg 20210202_155246_copy_2268x3024.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan