Onze gekke Cactus op wielen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Vorige week maandag was het zover, een auto gevonden voor de vrouw, en het is een 1.2 Puretech 3 cylinder C4 Cactus van 2017, met iets meer dan 100 pk aan boord geworden, een kleine doch ruime en hoge auto met genoeg features op om m'n vrouw content te maken. Met 105.000 op de teller verwachten we er nog jaren plezier van. Aangezien mijn vrouw nu bijna dagelijks een wat verdere verplaatsing moet maken kar ik vaak in ons dorp rond in de C4, de echt lange en niet werk gerelateerde afstanden rijd ik nog altijd gewoon in de Superb, voor het overige is zij vaker weg met de Sup. De Citroën verschilt uiteraard enorm met de Superb, in alles eigenlijk.

Negatieve punten van de C4

- goedkope afwerking, bijna alles is van hard plastic.
- veel rijgeluiden die het interieur binnendringen.
- veel moet via het touchscreen.
- afwachten hoe de 3 cylinder zich houd, de 1.2 Puretech staat wel bekend om problemen, maar dat is in deze nieuwere generatie schijnbaar fel verbeterd, niet echt een nadeel dus, wel een puntje om in de gaten te houden.
- nogal speciaal design, je bent voor of tegen
- Losse versnellingen

Positieve punten van de C4

- De goedkope afwerking is bestendig tegen kinderen, deze kleine auto is wat meer hufter en kind proof.
- het lage gewicht van net geen ton in combinatie met de 100 en nog wat paarden maken een enorm vlotte auto, ideaal voor stadsverkeer.
- Mooi duidelijk touchscreen en dito LCD "klokkenhuis"
- erg goedkoop in taksen
- zuinig, zeker in stadsverkeer
- veel bergruimte in het interieur, degelijke kofferruimte
- makkelijke koppeling
- stoelen vallen qua comfort goed mee, ondanks het hoge sofa gehalte
- genoeg ruimte op de achterbank, zelfs met stoelen met isofix gemonteerd

Meer pluspunten dan minpunten, auto'tje bevalt goed tot zover.

Heb er meteen al wat ledjes in gesmeten, nummerplaat, kofferbakverlichting en hemelverlichting, en de auto grondig gepoetst. Er zijn nog leds onderweg van Ali om de verlichting vooraan ook volledig led te maken.
 

larsy

Forumguru
En het moest ne witte zijn zeker :-) super goede combo :thumbsup:

bij min punten ben je nog veeel vergeten :-)

Alé hier toch zo (ne rode diesel Jan. 2019)

-Slechte camera ,
-spiegels : van soort “plastic glas” (heel snel kassen op).
- Sturen :stuur komt niet goed terug tot “nulstand” zoals v.a.g auto’s dat wel doen.
-Starten : dat is sleutel houden dat hem gestart is .... !!! Dus niet gewoon eens draaien en los (aantikken) .. nee nee dat werkt niet .. enzzz enzz ....

Maar toch veel fun in je nieuwe wagen
zeker mooi totaal plaatje bij de sub.
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@larsy

Thanx! Jazeker de vrouw wilde een witte, of een zwarte, blij dat het een witte geworden is, mooi kleurtje ook dat als extra aangevinkt staat op de offerte als metallic pearl white. Camera hebben we niet, enkel sensoren, die werken naar behoren. Op de spiegels heb ik een soort regen werende folie zitten, ook op Ali besteld, verder niet gelet op krassen op de spiegels maar het kan zeker zo zijn, je mag ook niet teveel verwachten van een auto met nieuwprijs 15-18.000 euro. Dat sturen is inderdaad iets wat mij ook was opgevallen! Komt inderdaad niet terug naar de nulstand, schijnt een producteigenschap te zijn, stuurt verder wel lekker vlot, ben het inmiddels al gewoon hehe. Qua auto en totaalplaatje niet mijn ding, maar het is dan ook mijn auto niet, mijn madam is ongevoelig voor veel van die minpunten, zij is vooral content dat het iets moderner en specialer is :D
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Ja de wagen met de slaapmatrasjes aan de buitenkant....
Maar leuk karretje en dat 3 pittertje is geheel niet verkeerd hoor.
Rij ook dagelijks met een 3 pitter en rijd niets minder dan een een 4 pitter.
En bijkomend voordeel is dat hij in algemeen ook nog zuiniger is
 

JeSko

Forumguru
Jazeker @EdK , handig wel bij het parkeren, ik heb begrepen dat het ook met die gedachte ontworpen is, om parkeerschade van andere openslaande deuren te voorkomen. Neen zeker niet, dit driepittertje heeft meer pit dan mijn 1.6 TDI, enkel op de autosnelweg is de SuperB dan weer de betere.

@Okki

Klopt, met de facelift is er op safer gespeeld qua looks, je ziet dat jammer genoeg vaak, de Juke is eenzelfde lot ondergaan, meer mainstream en daardoor verliezen ze hun eigenheid die het net speciale "stand out" auto's maken.
 

Cordoba

Forumguru
Vorige week maandag was het zover, een auto gevonden voor de vrouw, en het is een 1.2 Puretech 3 cylinder C4 Cactus van 2017, met iets meer dan 100 pk aan boord geworden, een kleine doch ruime en hoge auto met genoeg features op om m'n vrouw content te maken. Met 105.000 op de teller verwachten we er nog jaren plezier van.
......

Als ik Citroén en jarenlang plezier in één zin lees, denk ik zoiets als onderstaande foto:
Portfolio_ID19F_05.jpg


Ik ben benieuwd hoe de C4 zich komende maanden/jaren gaat houden, maar dat lezen we wel. Toch wel slim van madam: nu rijdt zij de Superb, en in plaats van de gedroomde BMW rij je nu rond in een C4.:D
 

JeSko

Forumguru
@Cordoba

Ben er ook curieus naar, dit is onze eerste 3pitter, maar ach in de familie niets dan goede ervaringen met Franse Auto's, het zijn de Duitse auto's van mijn ouders die de grootste financiële kraters geslagen hebben (Opel, BMW, Mercedes, Audi). Ik droom al lang niet meer van een F11, teveel shit over gelezen. Mijn vrouw is ook iemand die eerst moet wennen aan een auto vooraleer ze er ver met rijd, binnenkort staat de Sup dus gewoon weer thuis en is zij meer weg met de C4, die overigens leuk rijd :D
 

JeSko

Forumguru
Bedankt man, het is geen M2 ( proficiat trouwens ) maar kom ;) ja jammer genoeg wel, kwam dan nog van bij een handelaar die 5 sterren kreeg op 2dehands en Google, lijkt een trend te worden, mijn Superb was ook zo vuil bij aflevering. Zou dat zelf als verkoper anders doen denk ik maar ach..
 

EdK

Forumguru
Zou dat zelf als verkoper anders doen denk ik maar ach..
Tsja daartegen die wagen word dor een dealer ook niet gratis schoongemaakt en die gaat echt niet met handje de wagen wassen.
Dus word het een wasstraat en een poetser voor 4 uurtjes en ben je zonder dat je het weet 3 a 400 euro lichter gemaakt.
En nu met schoonmaken kom je elk plekje en deukje tegen wat je meteen aandacht kunt geven
 

leon-cupra

Forumguru
Thx @JeSko. Ze hebben wel 1 ding gemeen : de kleur :D

is ook geen reclame voor een bedrijf. Mijn wagens werden steeds proper afgeleverd. De fiesta had zelfs nog een waxbeurt gekregen. De klant spendeert toch wel een redelijk bedrag. Zegt veel over het bedrijf. :nono:

Wagen expres vuil laten staan om krassen te verdoezelen is idd een truc. Persoonlijk voel ik mij daar slecht bij. Is precies een klant “oplichten”. En achteraf komt de klant daar op uit en voel hij zich bekocht.

en grotere bedrijven huren vaak low budget kuisbedrijven in. Bij de Nissan garage waar ik gewerkt heb, kwam er ook zo een bedrijf. Met een volle emmer water waste ze 4 nieuwe wagens. Kan je je voorstellen hoe het water na de 4de wagen eruit zag :nono::nono:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan