Onze O3 legt eieren....

Noord26

Forumguru
Een marter legt geen eieren..

Zo te zien aan de grootte iets van een dwergpapegaaitje, in die orde van grootte.
 

BSdV

Actief lid
Een marter legt geen eieren..

Weet echt wel dat een marter geen eieren legt, maar hij zoekt ze wel en vreet ze ook op. We hebben hier wel vaker last van marters gehad, en vrees een beetje dat dat kl@tebeest weer terug is. Kan zijn dat ie dit als "snack voor later" wilde bewaren..

Echt heel leuke beestje om te zien, maar ze richten ook een hoop schade aan. En als je een setje van die beesten onder je dakpannen hebt dan kom je er ook snel achter wat voor herrie ze kunnen maken..


Zaten in het ei ook een paar kleine gaatjes, kan op tanden van een marter duiden.


Jammer van die gaatjes anders konden we het proberen uit te broeden, een 4x4 O3 voor erbij...al vrees ik wel dat het dan een schaalmodel wordt gezien de grootte van het ei...

Denk toch maar even zo'n ultrasoon apparaatje op de accu aan te sluiten, voor dat die beesten de leidingen gaan doorvreten..
 

Noord26

Forumguru
Ja... Je verteld nu pas dat er gaatjes in het ei zaten. Dan is de kans zeeer groot dat het een marter is geweest.
 

Joske

Forumguru
je hebt de koffer toch al gecontroleerd?

easter-egg_teaser.jpg



;) ;) ;)

ps. doe maar een marterafschrikapparaatje
 

CDK

Forumguru
Haha beter een ei brengen en opeten onder de kap als dat hij het op uw kabels voorzien heeft ;)
 

rtwee

Senior Member
Een marter houdt volgens mij niet van diesels... Zijn vooral te vinden in benzine motoren dacht ik. Wel bijzonder!
 

Cordoba

Forumguru
Diesel of benzine maakt niet zoveel uit, als er maar vismeel in is verwerkt. Bougiekabels enz. vind je niet onder de motorkap van een diesel (tenzij een marter ze daarheen sleept ;)), maar slangen van koelcircuit, turboslangen enz. waar vismeel in is verwerkt, proeft ie ook graag, vooral als het een beetje is opgewarmd.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Wij hebben vaak last van steenmarters die door de dakgoten rennen, op een vaste plek op het terras schijten (totdat ik zo'n konijnen/kattenverjager met hoogfrequente pieptoon neerzette), proberen ergens een nest te maken, de eenden uit de vijver van de buren opvreten, etc.
Maar aan mijn Greenline hebben ze zich nog nooit vergrepen, dus blijkbaar zit daar niks aantrekkelijks binnen bereik. Houen zo... :jaja:
 

Joske

Forumguru
Visolie eigenlijk dacht ik, vermoed voor de soepelheid van de rubbers op een goedkope manier te bekomen in het proces. Is wel maar een hypothese ;)
 

SkodaManiak

Actief lid
Ik heb wel al een keer pootafdrukken van zo'n fijne marter op het kleppendeksel van onze toen hagelnieuwe octa gehad. Gelukkig heeft ie nergens aan geknaagd...
 
Bovenaan Onderaan