Onverwachts een Octavia RS

rcFred

Senior Member
Ik heb na bijna 6 jaar afscheid genomen van mijn Octavia 3 combi (https://www.skodaforum.nl/forum/i/na-24-weken-eindelijk-de-o3c.20338/), wel geheel onverwacht...
Ik was in april samen met mijn moeder voor een Fabia combi Monte Carlo gaan kijken voor mijn moeder, toen stond er ook een Octavia RS. Mijn moeder had uiteindelijk de Fabia gekocht, maar heeft er nog geen 3 maanden van mogen genieten. Door ziekte is zij overleden en zat ik ineens met 2 Skoda’s en zat ik met een aantal ideeën. De nieuwere Fabia houden en de mijne verkopen, de Fabia verkopen... of beide inruilen voor een nieuwere. De Fabia is me net wat te klein, om die te houden viel die optie al snel af. Na een korte zoektocht kwam ik er achter dat de RS waar we in april naar hadden staan kijken nog te koop stond, gelijk een mail gestuurd en een paar dagen later een proefrit gemaakt. Die proefrit beviel wel en na een paar weken de auto kunnen halen.

Het gaat om een geïmporteerde Octavia RS230 combi uit Tsjechië met 13.000km van een jaar oud.
Ik heb voor de toekomst wel wat plannen ermee, sommige sneller dan de andere;
- Verlagen, mijn vorige O3 was verlaagd en reed heerlijk.
- VCDS aanpassingen, vooral voor de elektrische achterklep.
- Stage 2 tuning, op z’n tijd.
- Beschermstrip op de bumper bij de achterklep.
- Zwarte logo’s en letters in het zwart.
- Passende instaplijsten bij de achterdeuren.
- Privacy shades.
- Heldere led verlichting in de spiegels.

Ik heb ook al een aantal dingen gedaan tijdens de pauzes op het werk;
- Voetsteun voor linkervoet in de RS stijl net zoals pedalen.
- Led verlichting in de kofferbak.
- Andere lampjes met VRS logo in de voordeuren.
- Plaatjes met VRS logo op de hendel van de voorstoelen.
- Gasveren onder de motorkap, alleen 1 kant schiet steeds los...

En dan nog wat foto’s natuurlijk;
De ingeruilde auto van mijn moeder, de Fabia Combi Monte Carlo
E07CB72A-DD3C-4E23-A5B5-F6CCEAF20F49.jpeg

Mijn oude en nieuwe naast elkaar
438B87D5-E08C-493E-8C6A-416901A647F4.jpeg

En dan nog wat meer van de RS
8E190A4F-7853-4D7E-9723-80DF8E4A725B.jpeg
433A0B6C-D971-434B-96F8-930987B70DEB.jpeg
7ED8C512-5042-4BC2-8636-A65AECA57D6E.jpeg
22EFE9D2-4A4A-4E94-8F66-2A47D727B48D.jpeg

Rofffel

Forumguru
Ondanks de vervelende onstandigheden wel een hele mooie RS! Heel veel plezier ermee en veilige kilometers!

rcFred

Senior Member
Dank allen, het is idd een vervelende reden om een andere auto uit te gaan zoeken. Als de auto in april niet in de showroom had gestaan had ie er niet zo snel gekomen, maar het gaf me nu wel een goed gevoel.
Het enige wat ik mis in de RS is het Canton systeem, daar moet misschien ook nog wel wat aan gedaan worden.

D

Deleted member 26486

Gecondoleerd met het verlies van je moeder zo snel en onverwacht, maar je nieuwe RS is een mooie auto zeg :thumbsup:

VAG-man

Forumguru
Allereerst gecondoleerd met het verlies van je moeder.

Die Fabia was ook niet verkeerd, maar voor jou helaas te klein.
Dan die RS. Mooie bak hoor. Geniet er maar van en succes met de aanpassingen.

Japanese Power

Donateur
Pff, wat een verhaal. Sterkte man.
Een dappere beslissing heb je genomen maar je hebt er wel een hele mooie RS voor terug.
Veel plezier met de RS en het is, denk ik, wel een auto met een dubbele emotie.

CDK

Forumguru
Allereerst gecondoleerd en sterkte met het verlies van je moeder.
Daarnaast ook gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst! Veel plezierige ritten toegewenst!

Henrik

Forumguru
Jeempie, wat een heftig verhaal. Ik kan me niet eens voorstellen hoe het moet zijn om je moeder in zo’n korte tijd te verliezen. Veel sterkte daarmee.

Natuurlijk heb je wel een hele mooi wagen gekregen. Heel veel plezier daarmee!

Spector

Forumguru
Gecondoleerd met het verlies van je moeder Fred ik hoop dat de RS een beetje heeft geholpen met het verwerken. Ondertussen heb ik je ook al in het "wild" gespot, zullen wel eens afspreken binnenkort voor een kijk en vergelijk ;).

Bovenaan Onderaan