Onverwachte verhoging leaserarief

Base77

Senior Member
na het lange wachten op kodiaq was het afgelopen week eindelijk zover dat ik hem mocht gaan ophalen. Wat een genot en ruimte. Tot gisteravond toen ik onverwachts een “aangepast” contract van pon lease kreeg. Ze hebben het (citaat)

“Leasetarief is aangepast i.v.m. renteverhoging en assurantieverhoging”

waardoor ik toch zeker €10/€15 meer p/m moet gaan betalen. Nu is het geen schokkend bedrag maar ik vroeg me af of ze dit kunnen en mogen (belastingen weet ik), maar ook of het rechtvaardig is. Zijn deze verhogingen er het afgelopen half jaar geweest?

Ik kan er op internet en hier geen duidelijke info over vinden en met alle respect: ik heb weinig vertrouwen in Pon

Vandaar mijn verzoek of er iemand is die hier meer verstand van heeft.
 

Duijzer

Donateur
Nee, dat mogen ze niet. Een getekend contract is bindend. Echter, er zal wel ergens een regeltje staan dat prijsverhogingen van rente en assurantiekosten doorberekend mogen worden. Een zogenaamde kapstok waaraan ze dan alle prijsverhogingen op kunnen hangen. Het juridisch team van Pon zal wel zorg gedragen hebben dat je geen poot hebt om op te staan omdat je ervoor getekend hebt.
 

RichTrip

Forumleiding
Moderator
Raar, normaal is er alleen een "onder voorbehoud" voor de uiteindelijke verkoopprijs van de auto. Zeker nu met die WLPT ellende kunnen de prijzen gewijzigd zijn op het moment dat je auto wordt geleverd.
 
Bovenaan Onderaan