Greenarctic
Donateur
Vorig jaar heb ik een aanrijding en was rechtsvoor schade. Dit heb ik laten herstellen. Toen ik de auto op zaterdag ophaalde bleek de afstandsbediening niet meer te werken. Die deed het tot op het moment dat ik de auto inleverde. Via het slot opengemaakt en gestart en dat ging wel allemaal goed.
Dit gemeld bij de schadehersteller en zij hebben de auto een dag onderzocht, de stekkers nagelopen maar konden niets vinden. VCDS gaf ook niet een melding die daar aan te koppelen was. De auto is 12 jaar oud met ruim 5 ton op de klok. Alle functies die ook via de sleutel gaan werken wel apart in de auto, zoals het ontgrendelen van de deuren, achterklep en benzineklep met de knop bij de pook als deze op contact is gezet.
Dat onderdelen er soms mee op houden heb ik al een paar keer meegemaakt, de laatste was de wikkelveer. Ook die heb ik kunnen vervangen. Ik beschouw dit als een probleem dat uiteindelijk toch opgelost moet kunnen worden.
De garage die de APK doet, met ervaring met de Volkswagengroep, dacht dat de spanning er te lang af was geweest en dacht dat het opnieuw inleren van de sleutels wel zou helpen. Bij een sleutel was zekerheidshalve de batterij vervangen. Beide sleutels worden gebruikt bij de auto en die hadden tot op dat moment ook geen problemen opgeleverd. Helaas was dat ook niet de oplossing, hij dacht dat het werkte maar dat was niet zo.
De motor van de auto is vorige maand gereviseerd. En die monteurs hebben ook naar dit probleem gekeken. Toen ik vertelde dat schade was hersteld kwam een van hun met de mogelijke verklaring dat het mogelijk door de hitte in de spuitcabine is gekomen bij het drogen van het spuitwerk. Daar had hij ervaring mee opgedaan.
Dus dan zou de ontvanger in de auto zelf het hebben opgegeven. En daar loop ik dus vast. Op het internet is veel te achterhalen. Maar waar die zit heb ik nog niet gevonden. Mij werd aangegeven dat het de J519 module onder de dashboardkast zou zijn die dit ondersteund. Maar bevat deze dan ook ontvanger voor de sleutels.
Betreft Skoda Octavia Station 1.2 Tsi elegance uitvoering.
Wie kan mij verder helpen?
Dit gemeld bij de schadehersteller en zij hebben de auto een dag onderzocht, de stekkers nagelopen maar konden niets vinden. VCDS gaf ook niet een melding die daar aan te koppelen was. De auto is 12 jaar oud met ruim 5 ton op de klok. Alle functies die ook via de sleutel gaan werken wel apart in de auto, zoals het ontgrendelen van de deuren, achterklep en benzineklep met de knop bij de pook als deze op contact is gezet.
Dat onderdelen er soms mee op houden heb ik al een paar keer meegemaakt, de laatste was de wikkelveer. Ook die heb ik kunnen vervangen. Ik beschouw dit als een probleem dat uiteindelijk toch opgelost moet kunnen worden.
De garage die de APK doet, met ervaring met de Volkswagengroep, dacht dat de spanning er te lang af was geweest en dacht dat het opnieuw inleren van de sleutels wel zou helpen. Bij een sleutel was zekerheidshalve de batterij vervangen. Beide sleutels worden gebruikt bij de auto en die hadden tot op dat moment ook geen problemen opgeleverd. Helaas was dat ook niet de oplossing, hij dacht dat het werkte maar dat was niet zo.
De motor van de auto is vorige maand gereviseerd. En die monteurs hebben ook naar dit probleem gekeken. Toen ik vertelde dat schade was hersteld kwam een van hun met de mogelijke verklaring dat het mogelijk door de hitte in de spuitcabine is gekomen bij het drogen van het spuitwerk. Daar had hij ervaring mee opgedaan.
Dus dan zou de ontvanger in de auto zelf het hebben opgegeven. En daar loop ik dus vast. Op het internet is veel te achterhalen. Maar waar die zit heb ik nog niet gevonden. Mij werd aangegeven dat het de J519 module onder de dashboardkast zou zijn die dit ondersteund. Maar bevat deze dan ook ontvanger voor de sleutels.
Betreft Skoda Octavia Station 1.2 Tsi elegance uitvoering.
Wie kan mij verder helpen?