Onterechte voorwaarschuwing remingreep

overig

Nieuw lid
Beste allen,
Recent tijdens een rit, op de snelweg, met een kleine caravan kreeg ik op dag 1 een voorwaarschuwing voor een remingreep, de weg voor mij en ook naar mij was behoorlijk leeg dus de waarschuwing was niet terecht. Er kwam gelukkig geen remingreep.
Op dag 2 kreeg ik twee keer deze waarschuwing met een tussenpoze van ongeveer 45 minuten, ook nu was de weg vrij.
De afstand indicator (te dicht achter je voorganger rijden) werkt goed, als je wordt ingehaald door een vrachtwagen en die gaat terug naar jou baan dan zit je er te kort op, dat wordt keurig aangegeven.
Een paar weken geleden wel een terechte waarschuwing gehad, een auto die inhaalde ging toen hij weer voor mij reed op zijn rem omdat hij niet naar de uitvoegstrook kon vanwege een motorrijder. Ik reageerde ook heel snel dus er volgde geen remingreep.
De dealer gaf aan het even aan te kijken want hij heeft geen idee wat het probleem kan zijn, voorwaarschuwingen zouden niet in de auto worden opgeslagen, remingrepen wel.
De sensor aan de voorkant ziet er goed uit, geen beschadiging of vuil.
Heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Rallye

Forumguru
Twee keer tijdens het rijden met een caravan? Was de positie van de auto daardoor meer “achterover”?

EdK

Forumguru
Check eens of je radar wel goed in zijn beugel zit !
Heb het ook gehad met me fab 3 en bleek dat de radarkop in gril niet geheel lekker zat en toen ik hem probeerde te positioneren voelde ik hem ergens inklikken en was positie weer goed en was melding ook over !
Heb dat nog een 2 jaar later weer eens gehad en zelfde verhaal !
Dus tsja check het even, misschien verhelp je het daarmee

overig

Nieuw lid
Dank voor de antwoorden!
De auto ligt iets meer achterover maar niet veel, de kogeldruk was +- 50 kg en er zat niet veel gewicht in de auto.
Deze caravan auto combinatie gebruik ik al 7 jaar en in die jaren is het nooit voorgekomen tot dit weekend.
Ik heb al aan de radarkop gevoeld of deze los zat, dat was niet het geval, ik zal het nog een keer extra controleren.

• Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan