Onstabiel stationair draaien.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Hallo allen,

Vandaag wat opgemerkt, bij koude motor fluctueert het toerental lichtjes tijdens het stationair draaien. Je hoort het en ik zie het ook aan de naald van de toerenteller, bij warme motor verdwijnt dit. Airco en zo stonden af. Kent iemand dit fenomeen? Is het normaal of toch een zorgwekkend iets? Ik had een video maar krijg deze niet geupload wegens te groot.
 

EdK

Forumguru
Zie dit ook wel bij mijn Fabia als deze weer aan zijn eerste kilometers is begonnen..
 

EdK

Forumguru
Mijn inziens kan het geen kwaad.
Vloegel had je natuurlijk een choke die je uittrok nu gaat dat allemaal met sensoren en een stuk software
En in eerste geval draaide je vaak in begin met veel teveel toeren rond en nu met die software is het allemaal wat gevoeliger en zal de motor wat fluktueren in zijn toeren
 

JeSko

Forumguru
Tsja je kunt je natuurlijk bij elk kraakje of pijntje je wel helemaal gek maken...
Maar de grote problemen komen vaak onverwachts zonder meldingen vooraf....:D

Haha valt een aanrijding ook onder " grote onverwachtse problemen "? Want daar heb ik al ervaring mee:pardon: voor de rest altijd veek geluk gehad met mijn auto's.
 

VAG-man

Forumguru
Heeft mijn S2 soms ook een schommelende toerental. Verdwijnt ook weer spontaan. Ook dit is een producteigenschap (is wel meer bij een VAG product).
 

Chrisjemol

Forumguru
Heb ik soms ook, maar dan met warme motor. Dan draait hij ook 1000rpm ipv 800. Ik vermoed dat dit dan wat met regenereren van het roetfilter te maken heeft?
 

JeSko

Forumguru
Heb ik soms ook, maar dan met warme motor. Dan draait hij ook 1000rpm ipv 800. Ik vermoed dat dit dan wat met regenereren van het roetfilter te maken heeft?

Dat zou ook kunnen inderdaad, het is echter niet storend of wat dan ook, het viel me gewoon op. Dezer dagen gebeurt er zoveel in zulke auto's, lastig om allemaal bij te houden:)
 

JeSko

Forumguru
Heeft mijn S2 soms ook een schommelende toerental. Verdwijnt ook weer spontaan. Ook dit is een producteigenschap (is wel meer bij een VAG product).

Dat een vag product het vaak heeft wist ik niet, dan zal het zeker zijn reden hebben en niet veel kwaad doen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan