Onregelmatig toerental

Status
Niet open voor verdere reacties.

SFC_20Mpi

Nieuw lid
Ik rij een Skoda Fabia combi Elegance 2.0 Mpi bouwjaar november 2003. Een hele fijne en snelle auto op één ding na en dat is het toerental. Bij stationair draaien draait de motor onregelmatig. Volgens de garage is hier niets aan te doen omdat de gasklep tegenwoordig electronisch wordt afgeregeld, volgens nieuwe normen etc.. Bij uitlezen van de controlepunten wordt geen storing aangegeven. Ik vraag me af hier inderdaad niets aan te doen is. Wie heeft hier een antwoord op.
 

Atria

Actief lid
Hoi,

Ik heb een Fabia 2.0 uit 2005 en ook deze hobbelt wat bij stationair toerental (net als de 1.4 mpi, hier isinderdaad niks aan te doen, heeft met de emissie eisen te maken naar het schijnt. Verder inderdaad een heerlijke snelle auto.

Gr Hans
 

mcdozz

Nieuw lid
Wij hadden een 1.4 MPI 55 kW in onze Fabia. Hij had inderdaad ook 'last' van een onregelmatig toerental bij stationair lopen. Het blijkt een normaal verschijnsel te zijn voor de MPi motor. Wij hebben nu een 1.4 16v, een volledige VW motor, heeft hier geen last van.
Het is misschien storend, maar het lijkt te horen bij dit type motor.....

MD
 
Dit is een probleem dat veel merken hebben. Bijna elke auto waar ik in gereden heb heeft hier last van. Zo lang je maar normaal kan rijden is er niets aan de hand toch?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan