Online chatten op skoda.nl, meerwaarde of niet ?

Ronbe

Senior Member
Op mijn aanstaande vakantie wil ik voor de eerste keer mijn fiets meenemen met mijn Fabia.
Op het dak omdat ik geen trekhaak heb. Op internet vind je diverse mogelijkheden, maar het is lastig zoeken wat precies op mijn wagen past. In de skoda accessoires folder staan ook wat mogelijkheden.
Vervolgens zag ik op skoda.nl dat er nu de mogelijkheid is om te chatten met een skodamedewerker.
Ik dacht: handig, leg ik die de vraag voor wat ik nodig heb om een fiets op mijn dak te vervoeren.
Antwoord: Dat kan, voor meer informatie kunt u contact opnemen met uw dealer.
Vervolgens vraagt de skodamedewerker naar mijn postcode om mij de contactgegevens van de dealer door te geven.

Heeft iemand anders al ervaring met deze nieuwe 'service' ?
Het doorverwijzen naar de dealer heeft wat mij betreft geen meerwaarde. En de vraag naar mijn postcode vind ik ook niet erg zinnig, alsof ik niet weet waar mijn dealer gevestigd is.

Meer ervaringen ?

sitechris

Donateur
Nog geen ervaring ermee, maar ik kan het een keer proberen natuurlijk. Overigens heb ik wel ervaring met VW op Facebook, dat doen ze wel goed. Vooral snel ook. Mbt skoda.nl, ik vind het jammer dat ze geen car configurator hebben.

Jasper02

Banned
Ik kreeg precies hetzelfde antwoird.. Doorverwijzing naar dealer en vraag om postcode. Misschien een soort callcenter.

ertromp

Forumguru
Is ook mijn ervaring bij mijn vraag naar dakkoffer.
Zelfde reactie: vraag maar aan de dealer. Blijkbaar voor de vragen over accessoires moet je niet bij Skoda.nl zijn

RefleCs

Forumguru
Mijn ervaring is ook dat zodra de vragen technisch van aard worden of je wilt prijzen van accesoires/onderdelen weten dat men je niet kan helpen. Er stond echter ook een fout op de website daar heeft men mij wel mee kunnen helpen de fout is ook hersteld inmiddels.

Aangezien prijzen voor onderdelen/accesoires in mijn ogen centraal geregeld zouden moeten zijn zie ik dat als grote misser dat men daar geen antwoord op kan geven.

Wilko

Senior Member
Ik heb meestal erg specifieke vragen, en dan ga ik liever direkt naar een dealer of probeer ik eerst op een forum als het deze een antwoord op mijn vraag te vinden dan dat ik met een onwetende figuur in de chat aan de slag ga.

Voegt totaal niets toe. 2 keer contact gehad 1 keer per telefoon, 1 keer per email.

Zij konden mij niet vertellen waarom skodadealers de onderhoudsbeurten bij auto's jonger dan 3 jaar niet bij het NAP melden.
Dit vind ik vreemd, je komt dan auto's tegen waarvan er geen kilometerregistratie bekend is in de eerste jaren.

Tweede eenvoudige vraag via email werd na een week beantwoord met dat de dealer het antwoord ook weet.

Chatslet

Forumguru
Chat gedoe is ook een sales onzin dingetje. Wij hebben het ook op het werk, voegt niets toe en brengt alleen maar problemen met zich mee als sales domme antwoorden geeft en men het gaat copy/pasten op twitter/fora. Dan gaat mijn telefoon dus weer...

MarcoO2

Forumguru
Chat heeft wat mij betreft alleen een meerwaarde als men iemand achter de chat zet die daadwerkelijk terzake doende antwoorden kan geven. Anders is het slechts een andere verschijningsvorm van email.

Chatslet

Forumguru
En daar is dus waar het fout gaat. Chat is een eerste lijns sales middel en bovendien tijdsgevoelig en totaal onbruikbaar wanneer het om niet standaard productconfiguraties gaat of wordt gebruikt om (technische) klantvragen te beantwoorden.
Een e-mail komt vaak aan in een ticket systeem. Zo een ticket kan heen en weer gezet worden tussen verschillende afdelingen met de juiste kennis en zodra alle informatie is verzameld kan dat naar de klant gecommuniceerd worden. Het is dan geen probleem dat dat een of twee dagen duurt.
Bij een chatsysteem is er behoefte aan direct antwoord en de eerste lijn kan vaak niet direct antwoord geven. Vaak kan een chat niet direct door gezet worden omdat er op de technische afdeling niet altijd mensen stand-by zitten om direct inkomende chat gesprekken te beantwoorden. Het gevolg is dus een antwoord als: we bellen/mailen u terug (dan had je dus ook kunnen mailen), of kunt u misschien uw vraag in de mail stellen, een doorverwijzing naar de dealer, of in het ergste geval een dom antwoord dat op een forum/twitter/facebook terecht komt omdat de persoon aan de andere kant even een copy/paste doet.
Eigenlijk dus weer de zoveelste tijdrovende en overbodige paarse broeken faal 2.0

Fabia

† In Memoriam
Zit net ook ff op de skoda chat maar helaas weet ik meer dan degene die achter de chat zit. Waarom heb je dan deze "service" ?

Fabia

† In Memoriam
Het leek me juist handig om buiten de openingstijden van een dealer toch informatie te kunnen krijgen via de chat. Maar helaas niet dus:(.

EdK

Forumguru
stel dan wat mekkelijkere vragen, zoals bv wat moet de bandenspanning van me winterbanden wezen ?

Bovenaan Onderaan