Ongevraagd bezoek

eeuwige_student

Actief lid
Helaas was ik vergeten de auto op slot te doen, waardoor ik ongewenst bezoek heb gehad. Voor zo ver ik heb kunnen nagaan zijn er 2 sd-kaarten verdwenen, waaronder die van de Amundsen navigatie. Nu lees ik hierover verschillende berichten. Kan ik gewoon een losse sd kaart kopen en daarop de laatste versie zetten, of zijn er verborgen bestanden of andere zaken waarmee ik rekening moet houden. Indien ik er een kan kopen, hoe groot moet die dan zijn?
 

Rallye

Forumguru
Je hebt een MIB-Amundsen (Superb 3). Daar moet een echte Skoda-SD-kaart in, onderdeelnummer 5L0051236T als ik op internet rondkijk (even checken bij je dealer). Aan een niet-Skoda-kaart heb je niets......
 

Cordoba

Forumguru
Helaas was ik vergeten de auto op slot te doen, waardoor ik ongewenst bezoek heb gehad. Voor zo ver ik heb kunnen nagaan zijn er 2 sd-kaarten verdwenen, waaronder die van de Amundsen navigatie. Nu lees ik hierover verschillende berichten. Kan ik gewoon een losse sd kaart kopen en daarop de laatste versie zetten, of zijn er verborgen bestanden of andere zaken waarmee ik rekening moet houden. Indien ik er een kan kopen, hoe groot moet die dan zijn?

Ben je inderdaad vergeten, of is het gelukt om de auto zonder schade te openen? Een behoorlijk aantal jaren terug toen er veel Seats gestolen werden, ook wel gelezen dat een auto enkele dagen of een paar weken van te voren werd geopend, en er niets werd meegenomen (waarschijnlijk een test om te kijken of er gereageerd werd/alarm was). Een poosje later was dan ineens de auto verdwenen. Nu is een Skoda niet het meest gezochte merk bij het dievengilde, maar zeg nooit nooit.
 

s-line

Forumguru
Dat mijn buurman zijn Hyundai IX35 voor de deur weggehaald zou worden, zou je ook niet verwachten. Maar blijkbaar zit overal handel in. Ook met keyless, gewoon met de weg, met de sleutels nog binnen.
 

EdK

Forumguru
Tsja wie had ooit gedacht dat er onlangs een tweetal leden bij hun wagen kwamen en deze op stenen zag staan..
Want tsja wie wil er nu Skoda LM velgen ???
 

vleier

Forumguru
Tsja wie had ooit gedacht dat er onlangs een tweetal leden bij hun wagen kwamen en deze op stenen zag staan..
Want tsja wie wil er nu Skoda LM velgen ???

Ja geen idee maar die dingen kun je ook niet nakijken wanneer ze op internet komen.
 

robvv

Senior Member
Vergeet Amundsen.
Spiegelen van de navigatie op de telefoon naar het beeldscherm van de auto is m.i. voortvarender.
 

Rallye

Forumguru
Vergeet Amundsen.
Spiegelen van de navigatie op de telefoon naar het beeldscherm van de auto is m.i. voortvarender.

Dat moet dan wel kunnen. Op zijn minst moet Smartlink geactiveerd zijn (kost geld als dat niet af-fabriek zo is) of anders moet er een andere radio komen. Dan is een nieuw Skoda-SD-kaartje goedkoper......

Bovendien vind ik de navigatie via (in mijn geval met geactiveerd Smartlink) CarPlay en Apple Kaarten nog niet heel fantastisch. Geen aangegeven maximum snelheden, geen Flitsmeister, E-nummers van wegen gebruiken ipv A-nummers. Enig voordeel is dat de kaarten meer up to date zijn.
 

bonyuri

Actief lid
Ik heb in mijn Skoda Octavia 3 (volgens mij) een Amundsen SD kaart geleverd gehad, terwijl ik toch echt een Columbus heb.
Zal eens kijken of ik hem nog kan vinden, weet niet of je er iets aan hebt?
 

gdisselkoen

Forumguru
Als @bonyuri het SD kaartje niet heeft, of kan vinden, is het clonen van het SD kaartje, van iemand die een Amundsen heeft, een optie?
Ik weet niet of er iets op het originele SD kaartje staat waardoor het niet in een andere auto te gebruiken is.
 

Rallye

Forumguru
Flitsmeister is op m'n iphone geinstalleerd. En geeft een notificatie.

Misschien heb ik het niet lang genoeg geprobeerd, maar volgens mij kreeg ik geen notificaties meer. Werkt in ieder geval niet op het scherm.

@gdisselkoen : ik heb nogniet gehoord dat dat gaat werken. Kaart wordt volgens mij bij eerste gebruik gepersonaliseerd.
 

eeuwige_student

Actief lid
Zeker weet niet zeker dat ik hem heb afgesloten. Ik weet alleen dat ik dat vaker niet doe. Voortaan haal ik in ieder geval mijn portemonaie er uit. Verder laat ik het maar door de garage regelen. Dan zien ze de rekening wel op de zaak. In ieder geval bedankt voor de reacties!
 
Bovenaan Onderaan