Oneffen verlichting Columbus Karoq Style Business

Frankie

Actief lid
Hoi,

Sinds enkele weken ervaren we in ons Columbus systeem een probleem met de achtergrondverlichting van het scherm.
Linksonder is het scherm in de meeste omstandigheden iets donkerder dan de rest. Dit strekt van de hoek linksonder tot ongeveer 2cm naar boven en naar rechts. Wegen op de kaart, die normaal als wit worden weergegeven, hebben als ze die hoek passeren een beetje paars/bruin/rode gloed. Maar ook bij kaart delen waar die effen is zie je die donkere gloed.
Soms lijkt het weer heel even normaal en soms gaat het beetje op en neer.

Ik vermoedt dat de aansturing van de leds(?) achter die hoek in het paneel af en toe uit is of ze te zacht branden. Ik heb nog niet geprobeerd om een lichte achtergrond te forceren, dus geen navi kaart. Dit om te kijken of het alleen in navi modus optreedt.
Zou een reset van systeem eventueel helpen? Tips zijn welkom!! Thanks.

Ps: weet niet of dit onderwerp ergens anders thuishoort. Zo ja, kunnen de admins het mss verplaatsen.

Groeten, Frank
 

hemi24

Forumguru
Hoi,

Sinds enkele weken ervaren we in ons Columbus systeem een probleem met de achtergrondverlichting van het scherm.

(...)

Ps: weet niet of dit onderwerp ergens anders thuishoort. Zo ja, kunnen de admins het mss verplaatsen.

Groeten, Frank

Misschien onder het kopje Car audio, video, navigatie en andere gadgets
 

Antera

Donateur
Ik vrees dat je scherm dan defect aan het raken is. Heb dit bij Vw ook al een paar keer voorbij zien komen.

Reset kan je zelf doen door de aan/uit knop in te drukken en vast te houden tot hij opnieuw opstart
 

Frankie

Actief lid
Inmiddels bij dealer geweest. Deze heeft afgelopen donderdag foto's naar de importeur gestuurd.
Tot nu toe nog geen terugkoppeling. Betroffen deel van het scherm wordt ondertussen langzaam aan groter...
 
Bovenaan Onderaan