Ondersteunt de Scala Traffic Jam Assist?

ChEaPsHoT

Nieuw lid
De Scala is te krijgen met DSG, Lane assist, start/stop en adaptive cruisecontrol, maar heb je dan ook automatisch traffic jam assist?

Ik kan daar op de officiële site niets over terugvinden, ook niet in de brochure...
 

Antera

Donateur
Heb je helaas niet aangezien je dan ook Lane assist nodig hebt. Dus de auto zal wel meerijden met je voorganger maar dan alleen op de acc. TJA houd in dat hij dan ook mee zal sturen in een bocht en dat kan niet op de scala helaas
 

ChEaPsHoT

Nieuw lid
Heb je helaas niet aangezien je dan ook Lane assist nodig hebt. Dus de auto zal wel meerijden met je voorganger maar dan alleen op de acc. TJA houd in dat hij dan ook mee zal sturen in een bocht en dat kan niet op de scala helaas

upload_2019-8-18_21-5-16.png

Standaard heeft de Scala wel degelijk lane assist :jaja:
 

ChEaPsHoT

Nieuw lid
Staat dit niet op blz. 130 van de handleiding?

Thanks, daar had ik nog niet aan gedacht, de manual... als ik dat zo lees is het geen volwaardige traffic jam assist. Voor zover in het begrijp hoef ik bij een echte traffic jam assist niet de rem in te trappen. Dat doet de auto helemaal zelf, duurt het echter langer dan X aantal seconden, dan moet het gas even worden aangetikt of een knop / hendel.

Ik had verwacht dat de auto zelf hill hold zou activeren bij langer stil staan, in plaats van het zelf op de rem te moeten trappen.
 

Antera

Donateur
Als je dit alles zou hebben vermoed ik dat je het wel zal hebben maar dat word dan lezen. TJA is o.a. niet meer dan dat hij ook meestuurt in de bochten en lane assist/acc actief blijft onder de 65 km/h.

PS had over het lane assist heen gelezen in de OP
 
Bovenaan Onderaan