Onderhoudsboekje, instructieboekje, mapje

Hoi allemaal,

Misschien een hele domme, onnodige vraag, die niet gaat over mijn Fabia I; is het strafbaar om van een donorauto het zwarte mapje met onderhoudsboekje en instructieboekje te kopen? Bijvoorbeeld via een website waar autoslopen hun gedemonteerde onderdelen aanbieden. Mijn vrouw heeft een Kia Picanto uit 2012, waarbij het mooie, zwarte mapje ontbreekt. Deze zou ik alsnog graag willen hebben én heb er dus eentje gevonden, maar daar zit dus ook het onderhoudsboekje bij (geen idee of deze is ingevuld en heb deze ook niet nodig) van de gedemonteerde auto.

Alvast bedankt.


Groeten,

Dennis.
 
Laatst bewerkt:

Desperado

Forumguru
Precies. Dat mag gewoon. En mocht je het wel willen dan kun je bij de universele autobedrijven ook een universeel onderhoudsboekje aanschaffen.
 

EdK

Forumguru
Met een fout boekje zou je volgens mij redelijk snel door de mand vallen zodra je de wagen bij een dealer te koop zou aanbieden.
Dit vanwege dat tegenwoordig bij elke reparatie handeling aan je wagen de Km stand en wat er is gedaan word gemeld met toevoeging van je kenteken.

Dus tsja denk dat je lekker snel plat op de bak zou gaan met zo'n actie...

Maar sloper mag het je verkopen !
Is net als met een stiletto , de verkoper mag hem verkopen, jij mag hem kopen, alleen mag je er niet mee op straat lopen.... Dus tsja hoe krijg je het thuis om je brood te snijden...
 
Precies. Dat mag gewoon. En mocht je het wel willen dan kun je bij de universele autobedrijven ook een universeel onderhoudsboekje aanschaffen.

Hoi, ik bedoel het mapje waar je papieren in kan doen, daar gaat het mij om. Toevallig zit er een onderhoudsboekje bij en daarvan was de vraag of dit wel of niet mag. Als deze ingevuld is gaat hij bij mij alsnog de papierversnipperaar in. :thumbsup:
 

Cordoba

Forumguru
Instructieboekjes worden door sommige slopers ook verkocht (voor 5-10 euro) omdat er altijd mensen zijn die de boekjes kwijtraken. Overigens ligt het boekje in de Fabia I vaak behoorlijk verstopt: dashboardkastje open doen, en dan onder de dubbele bodem van het dashboardkastje (passagierszijde), je zou niet de eerste zijn die denkt dat het boekje ontbreekt, terwijl het 'gewoon' in de auto ligt.

Onderhoudsboekje kun je ook eventueel ingevulde pagina's er uit halen, en de lege pagina's voor jouw auto gebruiken.
 
Instructieboekjes worden door sommige slopers ook verkocht (voor 5-10 euro) omdat er altijd mensen zijn die de boekjes kwijtraken. Overigens ligt het boekje in de Fabia I vaak behoorlijk verstopt: dashboardkastje open doen, en dan onder de dubbele bodem van het dashboardkastje (passagierszijde), je zou niet de eerste zijn die denkt dat het boekje ontbreekt, terwijl het 'gewoon' in de auto ligt.

Onderhoudsboekje kun je ook eventueel ingevulde pagina's er uit halen, en de lege pagina's voor jouw auto gebruiken.

Hoi, het gaat hier om de Picanto van mijn vrouw. Bij mijn Fabia is alles compleet. :rockon:
 
Bovenaan Onderaan