Onderhoudsbeurt Karoq

064harry

Forumguru
Mijn Karoq is nu net iets ouder dan een jaar.
De teller staat op 25.680 km.

Toch hoef ik pas volgens SKODA op 6 September voor een servicebeurt.

Hoe doen jullie dat?
Gaan jullie eerder?
In mijn boekje staat 15.000 of 1 jaar. Maar in de App staat dat er voorlopig nog geen gepland onderhoud nodig is.
 

turboturbo

Forumguru
Staat er code QG1 of QG0 / QG2 op de opties sticker?

QG1
Hoe kan ik zien / te weten komen of mijn auto Longlife intervallen heeft?

  • dat staat in het instructieboekje van de auto.
  • de overeenkomstige code vind je op de sticker met de Wagen-gegevens-codes.

Op die sticker met wagen-gegevens-codes staat o.a. een code die bestaat uit drie posities en begint met 'QG' en eindigt met een cijfer:

  • QG0 = vaste onderhouds-intervallen
  • QG1 = longlife olie = VOI = verlengd onderhouds interval
  • QG2 = geen mogelijkheid voor longlife
  • QG3 = geen mogelijkheid voor longlife

Bron: http://wiki.tdiclub.nl/Longlife
 

hemi24

Forumguru
Wat geeft de wagen zelf aan bij Service in het menu wageninstellingen?

Hoogstwaarschijnlijk telt deze netjes af van 30.000 km of 2 jaar.

Op basis van de huidige km stand en leeftijd, heb je dan nog een dikke 2 maanden te gaan en zou je rond september voor de eerste service moeten (olie + inspectie).
 

M@cer

Lid
Ik zag toevallig gisteren de eerste melding voor onderhoud in mijn dashboard verschijnen.. Na bijna 1 jaar en 28.100 kilometer zag ik service over 1900km..
 

hemi24

Forumguru
Snap niet waarom je zoveel ‘problemen’ met die apps hebt, werken bij mij beide goed :

1192765E-52B2-41B7-A681-1EBFBDC1D263.jpeg F71ADAB7-F4C8-4641-BD7B-0BAB63B24CF9.jpeg

Afspraak staat voor komende woensdag…
 

Casper0521

Nieuw lid
Mijn app geeft aan nog 10.000km of 607 dagen. Ik heb nu 20.000km gereden en heb de auto enkele maanden.
Ik gebruik de MySkoda app.
Ik heb de olie al wel 1 keer moeten bijvullen
 

ankerspil

Nieuw lid
goed of slecht januari beurt 2022 geen olie vernieuwd was nog niet nodig , april apk 2022 , sept olie vernieuwen zegt mijn dis play wie is hier spek koper had graag alles in een keer willen laten doen maar volgens de dealer werkt dat niet zo . in die tijd heb van jan tot sept 5000km gereden
alvast bedankt
 

hemi24

Forumguru
Private lease zou kunnen en volgens mij heb je dan ook weinig te zeggen over het onderhoud…
 
Bovenaan Onderaan