Onderhoud lederen gedeelte interieur.

  • Onderwerp starter Deleted member 24009
  • Startdatum
D

Deleted member 24009

Voor het onderhoud van het deels lederen interieur (leer op de zijvlakken van de stoelen zitting en leuning, lederen hoofdsteunen, achterzijde voorstoelen, delen van de achterbank) van mijn O3 gebruik ik op dit moment Gliptone Leather Conditioner. Op zich ben ik daar best tevreden over omdat het een mooie matte finish achterlaat, maar van de geur word ik niet heel enthousiast.

Daarom de vraag: wat gebruiken jullie om het leer te reinigen en te voeden in jullie O3 of ander model Skoda?
 

H@RM

Senior Member
Wat bevalt jou niet aan de Gliptone?

De leder lucht zelf of de sterkte daarvan?
 
D

Deleted member 24009

Ik ruik eerlijk gezegd weinig leergeur, vind het vooral chemisch ruiken.
 

H@RM

Senior Member
Vreemd, over het algemeen ruikt de Gliptone vrij heftig naar leder.
Zelfs zo erg dat als je tijden het verwerken geen handschoenen aan hebt, jouw vingers de volgende dag er nog naar ruiken (voor de lolbroeken, ik was wel degelijk mijn handen)

Is het een oud flesje misschien? Anders eens contact op nemen met de verkopende partij
 

MaxN

Donateur
Ik gebruik Natural Look van PB, dit is niet alleen voor het leer, maar kun je meteen de hele binnenkant mee doen.
En afhankelijk van het verwerken krijg je een matte, natuurlijke of glas look.
 

MaxN

Donateur
Klopt, maar schijn je door andere manier van opbrengen kunnen te vermijden. Ik heb het ook al eens met het stuur gehad. Kreeg direct klachten van mijn vriendin :bloemen:
 

H@RM

Senior Member
Natural look van poorboys heeft ook een luchtje waar je van moet houden.
Persoonlijk vind ik die echt niet lekker
 
D

Deleted member 24009

Flesje is een jaar oud. Zat mij later te bedenken dat ik het aangebracht nadat ik het interieur had gedaan met Autofinesse interieur detailer. Misschien is de combi van deze "luchten" wat het niet fijn maakt. Zal het nog eens aanzien.
 

WV62

Lid
Goedenavond,
In het verleden heb ik lederen bekleding onderhouden met een HG product, Leader 4 in 1 met tevredenheid.
Onlangs vernomen dat dit product niet optimaal is voor lederen bekleding van een auto.
Graag advies waarmee ik de lederen bekleding van de Beer mee kan onderhouden.
Alvast bedankt voor jullie input
 

larsy

Forumguru
-Aangezien Hg niet doet wat het moet doen (koop ik daar niets meer van ).

-En meguiars Is voor mij een show merk met kleurtjes en geurtjes ... (dat koop ik al lang niet meer ) (ook mede door prijs kwaliteit )

-dus van de huis tuin en keuken merken koop ik autoglym
Ben er content van .
064C2C15-26D1-4A79-ABF3-60E37618C1A5.jpeg
 

larsy

Forumguru
Ja zeker .
Anders mogen ze het niet verkopen als zijnde leder !?

Of je moet imitatieleer hebben .
Bij veel merken kan je dat nog aanvinken
(Ik had dat vroeger in mij z3).
80% ziet het verschil niet .
Maar iemand die toch een beetje mee is met de zaak dus wel .
 

hemi24

Forumguru
Ja zeker .
Anders mogen ze het niet verkopen als zijnde leder !?

Of je moet imitatieleer hebben.

Eco-leder”...

Volgens mij zijn enkel de middendelen van de zitting en de rugleuning van echte koeienhuiden gemaakt als je af-fabriek volledig leer hebt besteld!


Je kunt ook producten bij (Super)Skoda krijgen :

https://eshop.skoda-auto.com/cz/en/b2c/leather-cleaner-000096323gx

https://eshop.skoda-auto.com/cz/en/b2c/exterior/leather-care-agent-000096323hx/0/1/24/43/1001

http://www.superskoda.com/Skoda/Universal/Original-Skoda-cosmetics-250-ml-LEATHER-cleaner
 
Laatst bewerkt:

larsy

Forumguru
Ja dat is waar .

-Soepel , dun . da is echt leder
-Dikker , meestal blinkend en stijver (als je het samen drukt met je vingers voel je dat wel ) dan heb je skai .

Imitatieleer is prima voor een auto en daar door zou ik het geld eerder nemen voor een pano dakje ofzo
 
Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
@Peter-036

Neen het voedende flesje word goed opgenomen inderdaad, merk je niets meer van eens het wat heeft kunnen inwerken - enkel een lekkere geur.

@larsy

Pano dak is leuk maar je gebruikt dat amper, alé, ik toch. Het zit erop maar ik gebruik het alleen s'nachts of bij valavond, zeker de kinderen vinden het geweldig om de lucht en soms de sterren te kunnen zien. Echt een hebbedingetje, het maakt zelfs dat ik in de ideale rijhouding met mijn hoofd lichtjes het plafond raak, op zich niet mega irritant maar ik ben wel bang dat haarproducten de hemel vervuilen.
 

larsy

Forumguru
de ideale optie voor het hele gezin dus .
in het donker na de sterren kijken, of een mooi verlichte binnenstad (lijkt me mega cool )


En nu terug naar het leder :)
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan