Onderhoud interval 2.0 TSI 4x4

4Motion

Senior Member
Binnen het forum zijn een aantal mensen in bezit van deze setup. Ook ik heb er zo eentje (MY2019).
Deze wordt binnenkort 2 jaar (+- 26k op de teller). Op 20k, na 1.5 jaar, vroeg de boordcomputer van de wagen zelf om een oliewissel. Deze werd uitgevoerd.

Ik ben erg benieuwd hoe de onderhoudsintervallen bij jullie lopen en wat de verschillende dealers voorstellen.

- Olie wissel
- Klein onderhoud
- Groot onderhoud
- DSG olie wissel

Ik heb de vraag neergelegd bij mijn garage. Alvast benieuwd wat jullie doen...
 

Tinus78

Forumguru
@bartg
Hoi Bart,
Die van mij is nu 1 jaar en 3 maanden en staat maar op 16000 km. Ik heb nog geen melding verkregen. (Ik heb alleen, vanwege de 4wd, de wielen voor en achter omgezet na 10.000km)
Ik kan je dus nog niet veel helpen.
Ik zit overigens bij Hegeman Arnhem, bij jou om de hoek meen ik. Ik vermoed dat jij naar Dago gaat? Overigens staat dit natuurlijk volledig los van de meldingen vanuit de boordcomputer.
Ik ben ook benieuwd naar de ervaringen van anderen.

ps dacht dat jij hem hebt laten tunen? Zo ja, wellicht heeft dat effect op intervallen?
 
Laatst bewerkt:

4Motion

Senior Member
@Tinus78 nee mijn wagen is niet getuned. Originele beer.

De 20k olie wissel kan bij mij misschien te maken hebben met regelmatig aanhangers trekken en veel korte trajecten? Mijn dealer (BE) keek er niet van op, volgende keer eens doorvragen of hier veel verschil in zit afhankelijk van gebruik. Zoals de "voorspelling" van de boordcomputer er nu uitziet zal ik elke 20 000km olie wisselen.

Hoe iedereen het groot / klein en olie onderhoud inplanned wil ik graag een beetje in kaart brengen. Ook benieuwd of veel mensen hun DSG olie preventief laten wisselen op bepaalde km stand. Ik wil graag zo lang mogelijk genieten van deze wagen, dus ga voor goed onderhoud gaan. Echt een fantastische wagen.
 

4Motion

Senior Member
Iemand enig idee wat de standaard intervals zijn voor:
- DSG DQ381 olie wissel
- Haldex koppeling service + olie wissel

Lees wat negatieve verhalen op het engelstalige forum waar aangegeven wordt dat zeker het laatste niet tot het standaard onderhoudsschema hoort. :pieker:
 

4Motion

Senior Member
Ik vond intussen een service schedule op briskoda die aangeeft :
- haldex: elke 3 jaar
- wet clutch 7 dsg: elke 60k

Binnenkort eerste groot onderhoud geplanned, auto wordt 2 jaar. Dan maar eens een planning opstellen richting de toekomst in samenspraak met dealer.
 
Bovenaan Onderaan