Onderhoud bij niet-merk dealer

KasperZ

Nieuw lid
Goedemiddag,

Ik ben die schrikbarende rekeningen van onderhoud een beetje zat en ben op zoek naar een adres waar ze wel verstand van VAG diesel motoren hebben maar wat prettiger prijzen.

In de buurt van Leiden. Wie heeft een goed advies?
Mobiliteitsgarantie is niet zo belangrijk meer omdat de auto al vijf jaar oud is.

M.v.g. Kasper

Zolang het onderhoud bij een Škoda deler gedaan wordt houd je de Mobiliteitgarantie.
Je kunt natuurlijk eerst de (grootste) reparaties elders uit laten voeren, en dan naar je Škoda dealer.
Route Mobliel, AA team en Wegenwacht heb je dan niet meer nodig.
En bij een lekke band heb je geen momentsleutel (zit niet bij het gereedschap), dus weet je niet hoe strak je de bouten aan moet draaien. Dus ga ik ook bellen.

Mobiliteitgarantie:

Bij elke nieuwe Škoda hoort een gratis garantie. Mocht uw Škoda ooit dienst weigeren, dan zorgen wij ervoor dat u zo snel mogelijk weer verder kunt. De kosten van de hulpverlening komen voor onze rekening. De Mobiliteitsgarantie geldt voor elke nieuwe Škoda die na 01-01-2000 is geleverd. Krijgt u pech als gevolg van een technisch defect, dan kunt u dankzij deze unieke garantie uw reis in Nederland snel weer voortzetten.
Wat houdt de Mobiliteitsgarantie precies in?

Hulpverlening in Nederland
Stel dat u met pech komt te staan, ongeacht of dat nu bij u thuis voor de deur is of ergens ¨in the middle of nowhere¨. In dat geval hoeft u alleen maar 0800 ? 023 00 24 te bellen. Op de snelweg kunt u gebruik maken van de bekende gele praatpalen. De alarmcentrale schakelt vervolgens de dichtstbijzijnde Škoda-dealer of een professionele hulpverlener in. Die komt zo snel mogelijk naar u toe en helpt u, zodat u snel weer op weg kunt. Het gratis nummer is 24 uur per dag, 365 dagen per jaar bereikbaar. Zo bent u altijd verzekerd van de service van de Škoda-dealerorganisatie.
Hulpverlening in het buitenland
Via de informatie uit het boekje ¨Service Adressen¨ van uw boordliteratuur kunt u de dichtstbijzijnde Škoda-dealer bereiken. Deze buitenlandse Škoda-dealer zal u dan weer op weg helpen.
Hulpverlening indien directe reparatie niet mogelijk is
Het kan gebeuren dat een reparatie ter plekke niet mogelijk is en de auto naar het dichtstbijzijnde dealerbedrijf moet worden vervoerd. Is de reparatie binnen redelijke termijn niet mogelijk, dan overleggen we wat voor u de beste oplossing is: een andere vervoersmogelijkheid, een hotelovernachting voor u en uw passagiers of een vervangende auto (maximaal drie dagen). De kosten van deze hulpverlening zijn voor rekening van Škoda en u hoeft de kosten niet eerst zelf te betalen. Indien in het buitenland de hulpverleningskosten toch in rekening worden gebracht, kunt u de rekening naderhand bij uw dealer inleveren en worden deze kosten van de hulpverlening alsnog aan u vergoed.

Welke kosten zijn voor eigen rekening?
Pech veroorzaakt door eigen toedoen of door oorzaken van buitenaf, valt niet onder de Mobiliteitsgarantie. Voorbeelden hiervan zijn onder meer:
• Lege accu door eigen toedoen
• Naderhand verkeerd ingebouwde accessoires
• Sleutel in afgesloten auto achterlaten
• Verkeerde brandstof in tank
• Ongeval
• Lekke band
• Geen brandstof in tank

In zo?n geval kunt u natuurlijk wel een beroep doen op de hulpverlening van Škoda. De kosten van de feitelijke hulpverlening zijn dan echter voor eigen rekening of vallen, bij een ongeval, in het algemeen onder uw verzekeringsdekking. Na afloop van de officiële garantietermijn zijn de kosten voor eventuele reparaties en de benodigde onderdelen voor uw rekening.

De Mobiliteitsgarantie. Een Škoda-leven lang.
De Mobiliteitsgarantie geldt in ieder geval gedurende het eerste jaar na aflevering van uw nieuwe auto. Wilt u ook de daaropvolgende jaren een beroep kunnen doen op de Mobiliteitsgarantie? Dan hoeft u slechts aan één simpele voorwaarde te voldoen. Het reguliere onderhoud dient door een officiële Škoda-dealer te worden uitgevoerd, evenals de geadviseerde onderhouds- en reparatiewerkzaamheden. Dat is alles! Kortom, als u uw auto gewoon volgens de fabrieksvoorschriften laat onderhouden bij de Škoda-dealer, bent u gratis verzekerd van adequate hulp bij pech onderweg. De mobiliteitsgarantie geldt dan een ¨Škoda-leven¨ lang. Met andere woorden: de garantie geldt ook voor degene die later uw Škoda koopt.

De stempels in het Serviceplan zijn uw garantiebewijs.
Als de dealer de geadviseerde reparatie- en onderhoudswerkzaamheden heeft uitgevoerd, worden er twee stempels in het Serviceplan van uw Škoda aangebracht. Die stempels vormen het bewijs dat uw auto aan de voorwaarden voor de Mobiliteitsgarantie voldoet. Zodat u, waar u ook bent, altijd kunt rekenen op de meest betrouwbare service die er bestaat.

KasperZ

Nieuw lid
Hallo,

Dank voor de reeds gegeven reacties. Ik ben nog steeds niet overtuigd. Ik pak even een zinnetje uit de Mobiliteitsgarantie posting van Occie:

"Na afloop van de officiële garantietermijn zijn de kosten voor eventuele reparaties en de benodigde onderdelen voor uw rekening."

Mijn auto is 5 jaar oud, dus uit de garantie.

Ik kan verder niet uit de beschrijving halen wat de mobiliteitsgarantie mij meer bied dan een ANWB wegsleepdienst. Een band kan ik zelf vervangen. (De lekke band komt trouwens voor eigen rekening lees ik)

Als ik dus bij een andere garage meer dan 100 euro bespaar op onderhoud ben ik al goedkoper uit.

Graag wederom reacties.

Groeten, Kasper

VEEJAY

Forumguru
Zou het verschil niet zitten in ervaring en bekendheid met de auto wat resulteerd in minder werkuren dus minder arbeidsloon?

Of zou het hem zitten in de apparatuur (vagcom) ofzoiets om storingen te verhelpen/instellingen te veranderen?

Ik denk dat je voro simpele zaken best bij een garage langs kunt (ik zou wel eentje nemen die ergens bij aangesloten is)

Matra_Murena

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: KasperZ</font><hr />

Ik ben nog steeds niet overtuigd. Ik pak even een zinnetje uit de Mobiliteitsgarantie posting van Occie:

"Na afloop van de officiële garantietermijn zijn de kosten voor eventuele reparaties en de benodigde onderdelen voor uw rekening."

[/ QUOTE ]

En de benodigde onderdelen zullen bij een niet Skoda dealer zeker niet goedkoper zijn dan bij de Skoda dealer, omdat deze ze van eigen fabriek aangeleverd krijgt.
Ik vind de prijzen best meevallen vergeleken bij andere merkdealers trouwens, beunen kunnen het waarschijnlijk goedkoper, maar ik betwijfel of hun werk even goed wordt afgeleverd.

Verder is een dealeronderhouden wagen tweedehands meer waard dan een wagen die door een lokale garage is onderhouden. Als je toch een ander wilt kijk dan eens op de lijst van de Bovag en zoek een garage bij je in de buurt uit.

KasperZ,

Reparatie en onderdelen zijn te allen tijde voor eigen rekening.
Ook bij de pechdiensten doen ze niets meer dan een noodreparatie, zodat je de reis kunt vervolgen/thuis komen.
Pon Mobiel heeft een contract met de ANWB Wegenwacht bij pech wordt deze door Škoda ingeschakeld.
Met de Mobiliteitsgarantie heb je er ook woonplaats/buitenland bij.

Maar de ANWB IRK is uitgebreider.

De keuze moet u toch zelf maken. /forum/images/graemlins/crazy.gif

Suc6.

Ondanks dat mijn Škoda nog geen twee jaar is, ben ik nog steeds lid van de ANWB Wegenwacht en IRK.

De mobiliteitsgarantie is natuurlijk uitsluitend voor je Škoda voor eventuele andere voertuigen heb je een andere pechdienst nodig, als je pech mocht hebben.
Bij Route Mobiel gaat het per kenteken dan is de Wegenwacht dan het meest flexibel.

Fabia

† In Memoriam
Dat klopt, ik rij dus zelf Fabia maar stond eens met een krakkemikkige Fiat Uno zonder stroom, maar de ANWB hielp me uit de brand. Die kijken alleen naar lidmaatschap en naam en geen kenteken.

DJNeO

Actief lid
Ik kan de voordelen van de Merk-dealer in connectie met het skoda service plan wel inzien!

Ik heb mijn mijn skoda een klapband gehad, skoda gebeld en binnen een half uur stond voor mij de ANWB die de reserve band er kosteloos om heeft gelegd... (lekke banden worden dus niet ondersteund, maar dat betekent dus niet dat meteen alles icm met banden niet wordt ondersteund...)

een simpel voorbeeld,
Mijn vader rijdt in een Volvo V70 awd R uit 1999 (ik weet het, het is geen skoda). mijn vader heeft besloten om deze auto te laten onderhouden bij een garage die wel BOVAG is aangesloten, maar geen Volvo service dealer is. op dit moment hebben wij erg veel problemen met het motor management, in eerste instantie was het de kat die lek was (en daar heeft de BOVAG dealer ongeveer 4 maanden voor nodig gehad om het definitief vast te stellen terwijl het elders binnen 5 minuten was vastgesteld dat er een gat in zat)

maar anyway, om een lang verhaal kort te maken, de BOVAG dealer die wel verstand van zaken heeft kan niet het probleem oplossen (met alle onderzoek kosten van dien...), de auto gaat nu vrijdag naar de officiele Volvo dealer in utrecht om onze (gechipte) V70 R eens helemaal in op en toppie conditie te brengen! /forum/images/graemlins/grin.gif

AGTon

Forumguru
Altijd mijn renault bij een niet merk dealer onderhoude. De man deed het goed en was niet duur. Nu met mijn skoda blijf ik liever bij de skoda dealer. Ze hebben daar de juiste gereedschappen. Dit is helemaal nodig met al die elektronica van tegenwoordig. uitlezen enz gaat moeilijk als je geen apperaat daat voor hebt.

Bovenaan Onderaan