VEEJAY
Forumguru
Eigenlijk een antwoord in de topic van Duindam-Den Haag, maar het leekt me makkelijker een (sticky?)threat van te maken.
Een werkgever heeft ook mogelijkheden om afspraken met importeurs te maken. Waar de importeur een bepaald bedrag bij afname van een X aantal stuks aan je werkgever betaald. Vandaar dat sommige werkgevers je niet eens de mogelijkheid geven om zelf een bepaald merk te kiezen.
Hetzelfde kan ook gelden voor leasemaatschappijen, waarin de werkgever een % van de gemaakte winst krijgt. Dit is in het nadeel van de berijder die misschien dezelfde auto bij een andere leasemij goedkoper had kunnen krijgen.
Ik ben vaak genoeg met collega's meegeweest om te onderhandelen over leaseauto's. Alle dealers komen wel met zielige verhalen over geen winst etc. Maar 8 procent is in veel gevallen te behalen, bij uitknijpen van de dealer door de leasemij nog zo'n 4%.
Het beste is een gentlemens agreement dat je je auto wel in onderhoud doet. De dealer zal dan zeggen: "ja maar, wij moeten een bepaalde korting geven aan de leasemaatschappij voor reparaties en onderhoud dus houden we er niks aan over."
Verder is het ook vaak dat dealers geen schade mogen repareren omdat schadebedrijven dat vaak alleen mogen doen van sommige leasemaatschappijen. Dus dat lopen ze sowieso wel mis.
Wat ik heb begrepen is dat zaken die onder garantie vallen door de importeur vergoed worden aan de dealer. Dus zou de dealer daar ook niks aan verdienen.
Een ander verhaal is dat de dealer een jaarlijks budget krijgt (in uren) en wat niet opgemaakt wordt is voor de dealer, hierdoor is een dealer dus niet blij als je komt zeuren over problemen met je nieuwe (lease)auto.
De waarheid ligt vast ergens in het midden.
opmerkingen, aanvullingen, vragen, kritiek uwerzijds zijn van harte welkom. Kennis is macht
Een werkgever heeft ook mogelijkheden om afspraken met importeurs te maken. Waar de importeur een bepaald bedrag bij afname van een X aantal stuks aan je werkgever betaald. Vandaar dat sommige werkgevers je niet eens de mogelijkheid geven om zelf een bepaald merk te kiezen.
Hetzelfde kan ook gelden voor leasemaatschappijen, waarin de werkgever een % van de gemaakte winst krijgt. Dit is in het nadeel van de berijder die misschien dezelfde auto bij een andere leasemij goedkoper had kunnen krijgen.
Ik ben vaak genoeg met collega's meegeweest om te onderhandelen over leaseauto's. Alle dealers komen wel met zielige verhalen over geen winst etc. Maar 8 procent is in veel gevallen te behalen, bij uitknijpen van de dealer door de leasemij nog zo'n 4%.
Het beste is een gentlemens agreement dat je je auto wel in onderhoud doet. De dealer zal dan zeggen: "ja maar, wij moeten een bepaalde korting geven aan de leasemaatschappij voor reparaties en onderhoud dus houden we er niks aan over."
Verder is het ook vaak dat dealers geen schade mogen repareren omdat schadebedrijven dat vaak alleen mogen doen van sommige leasemaatschappijen. Dus dat lopen ze sowieso wel mis.
Wat ik heb begrepen is dat zaken die onder garantie vallen door de importeur vergoed worden aan de dealer. Dus zou de dealer daar ook niks aan verdienen.
Een ander verhaal is dat de dealer een jaarlijks budget krijgt (in uren) en wat niet opgemaakt wordt is voor de dealer, hierdoor is een dealer dus niet blij als je komt zeuren over problemen met je nieuwe (lease)auto.
De waarheid ligt vast ergens in het midden.
opmerkingen, aanvullingen, vragen, kritiek uwerzijds zijn van harte welkom. Kennis is macht
