onderdelen Superb IV

Vinny

Forumguru
Sinds half februari is er een lampje van de SOS beginnen branden.
Dezelfde dag zijn we nog langs de garage gereden om te kijken wat er juist mis was.
Blijkbaar het onderdeel om de wagen in verbinding te stellen met de hulpdiensten en internet.
mijn wagen is nog in garantie tot 1-06-22 echter komt het stuk maar niet binnen, de garage kan er volgens hun zelf ook niets aan doen.
Zijn er nog mensen die problemen hebben met het verkrijgen van onderdelen/vervangstukken?
Ik vraag me dan af wat er gebeurt als je wagen ondertussen naar de keuring zou moeten.
Of als de wagen niet meer (veilig) kan rijden, wie betaald er dan een vervangwagen voor tijd levering van het het onderdeel?

SuperbIV

Senior Member
Onze Superb iV staat nu 2 weken bij de garage voor vervanging van de mechatronica en DSG. Deze gaf een bijgeluid. Ze adviseerden er ook niet meer mee te rijden.

Maar we hebben netjes een leen-Octavia die we gratis mogen gebruiken tot de wagen klaar is.

Heb je geen garantie bijgekocht? Onze garantie verliep in Feb. Gelukkig bijgekocht, anders waren we nu aan de buurt geweest voor de DSG.. Hoewel er coulance zou zijn, zou het toch behoorlijk in de papieren lopen waarschijnlijk.

Vinny

Forumguru
Wij hebben nog geen garantie bijgekocht.
Kan je garantie bijkopen tot de huidige garantie vervalt?

Laatst bewerkt:

Vinny

Forumguru
ik heb contact opgenomen met de dealer:
Garantie kan je enkel bijkopen als hi nieuw is, nu is het daar te laat voor :( Jammer dat mijn toenmalige dealer mij hier ook niet op de hoogte heeft gebracht.
bij navraag van het kapotte stuk van mijn wagen kreeg ik te horen dat dit nog maanden gaat duren voor het binnen komt.

ik stel me dan wat er zou gebeuren als dit buiten garantie valt en mijn auto kan niet meer rijden. Krijg ik dan een vervangwagen, of zal ik er een moeten huren?

Canon-Eye

Forumguru
Hangt ervan af of je nog wel een geldige mobiliteitsservice hebt. Die loopt in beginsel door na de garantieperiode, mits de auto het voorgeschreven onderhoud bij de erkende dealer(s) heeft gehad.

Vinny

Forumguru
mijn auto is altijd door een erkende dealer onderhouden maar hoelang loopt deze dan standaard (dus als hij door een dealer onderhouden is)?

SuperbIV

Senior Member
Deze geldt levenslang. Het bevat oa. pechhulp, sleepvervoer en vervangend vervoer. Deze laatste helaas maar voor 3 dagen.

Na die 3 dagen zul je dus buiten je garantie zelf vervangend vervoer moeten regelen.

Zie hier meer info: https://www.skoda.nl/service/garanties/mobiliteitsservice

Nu is er wel nog zoiets als 'redelijk termijn' waarin een reparatie uitgevoerd moet worden. Hiervoor is echter geen vast termijn, dus het is belangrijk dat je schriftelijk met de dealer een termijn overeenkomt. Als ze buiten dit termijn gaan, dan heb je juridisch gezien recht op vergoeding voor de geleden schade.

nickd

Nieuw lid
Onze Superb iV staat nu 2 weken bij de garage voor vervanging van de mechatronica en DSG. Deze gaf een bijgeluid. Ze adviseerden er ook niet meer mee te rijden.

Maar we hebben netjes een leen-Octavia die we gratis mogen gebruiken tot de wagen klaar is.

Heb je geen garantie bijgekocht? Onze garantie verliep in Feb. Gelukkig bijgekocht, anders waren we nu aan de buurt geweest voor de DSG.. Hoewel er coulance zou zijn, zou het toch behoorlijk in de papieren lopen waarschijnlijk.
Wat was het probleem van de dsg ? Ik zelf heb af en toe een krakend geluid als ik de dsg in R schakel .

alvast bedankt .

Bovenaan Onderaan