Onderbreking voorruitverwarming

1983jeroen

Forumguru
Ik heb sinds een paar weken een nieuwe voorruit van Pilkington.
Nu valt het me op dat de verwarming precies in het midden onderbroken is
Dat geeft dus een beslagen streepje die op zich redelijk snel wegtrekt

Net even goed naar de ruit gekeken, maar precies in het midden is ook een grotere ruimte tussen de draadjes te zien.

Allemaal niet erg natuurlijk, maar ik vraag me wel af of dit bij de originele ruit ook zo is. Volgens mij had die dit "probleem" niet namelijk
 

EdK

Forumguru
Bij me Fab 4 zit er in midden ook een streepje zoals jij beschrijft.
En ja dat trekt inderdaad iets minder snel weg daar, maar ach als je 2 keer met je ogen knippert is het ook al weg
 

1983jeroen

Forumguru
Oké, dan zal het zo horen.
Bij de oude ruit was aan de passagierskant een groot stuk defect, dus dit is al veel beter
 

Slider

Forumguru
Onze Fiesta nu en mijn Focus voorheen hebben dit ook.
Mijn redenering is dat de regen sensor achter de binnenspiegel unit geen draden voor zich kan hebben en dus heb je in het midden een strook zonder warmte draden. Weet niet of dat het ook echt de reden is, maar vond het een logische verklaring van mezelf :ROFLMAO:
 

PeetB_

Nieuw lid
Komt doordat die voorruit verwarming 2 losse elementen heeft, ieder met z’n eigen zekering ook (13 en 14 in de motorruimte, beide 30A). Ik meen me zelfs te herinneren dat voorruit verwarming niet op de 1.0 TSI kan omdat de dynamo hier niet sterk genoeg voor is, en dus alleen op de 1.5 TSI mogelijk was.

Lang verhaal kort, het zijn in feite 2 losse elementen in je voorruit die natuurlijk een beetje uit elkaar moeten liggen.
 

Slider

Forumguru
Tuurlijk zijn het 2 zekering delen, maar dat hadden ook 2 aan elkaar sluitend zones geweest kunnen zijn. Feit dat dat niet mooi sluitend is, komt nog steeds door de regen sensor die de ruit moet onderbreken dus daar kunnen geen banen lopen.
 

PeetB_

Nieuw lid
Wel vergeet die herinnering maar gauw want ik rij met een Fab 4 met een 1,0TSI en ik heb gewoon voor ruit verwarming .....
Een nieuwe Fabia is een nieuwere generatie auto.

Een 1.0 TSI uit de Octavia 3 (CHZD blok) heeft een 110A dynamo, en de 1.0 TSI uit de Fabia 4 (DLA blok) heeft een 140A dynamo. Niet iedere 1.0 TSI met een ander bouwjaar is identiek

Een Octavia met een 1.5 heeft ook een 140A dynamo, dus het is weldegelijk bij een Octavia een technische limitatie geweest…
 

EdK

Forumguru
Ja het is maar hoe je het benaderd :koffie:
Vermoed toch dat de dynamo bepaald word aan de hand van aantal verbruikers die men op de wagen schroeft.
Maw als men bepaald dat er ruitverwarming word aangeboden dat men dan de 140A dynamo plaatst en indien men de ruitverwarming niet plaatst dat er dan een 110A monteert....
En dan praten we nog niet over de voorstoelen en stuurverwarming die er bij mij meegemonteerd is die de 140A aannemelijker maken..:pieker:
 

PeetB_

Nieuw lid
Ik denk eerder dat het andersom gebeurt. De dynamo die op de motor zit bepaalt het max. aantal verbruikers. Ook past niet iedere dynamo op ieder blok door ruimtegebrek oid. Daarnaast is het sowieso ook een groot gedeelte upselling, want om voorruit verwarming te willen moet je ook de 1.5 kopen, wat weer meer geld oplevert.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Doe maar niet hoor @PizzaPieter want ik ga die discussie niet in !
Mijn mening gegeven, en zeker verder geen zin in een popcorn ja en nee ...........
Ga verder op zoek naar de eieren...........
Maar kan de kip nog niet vinden....:koffie:
 
Bovenaan Onderaan