Omtrend Wimpers SuperB 3 koplampen

Antera

Donateur
Ik ben op zoek naar nummers van de koplampen die de wimpers standaard wel hebben en welke niet. Wie kan aangeven welke koplampen hij heeft met en zonder wimpers. Ik denk dat de nummers zichtbaar moeten zijn op het koplamphuis al is de kans ook dat dit aan de onderkant staat. Alle nummers hieronder zijn voor links gestuurde auto's en met Xenon:

Koplampnummers:

Links:
3V1941017A
3V1941017B

rechts:
3V1941018A
3V1941018B

3deskoda?

Senior Member
In mijn zwarte S3 combi zonder meebrandende wimpers (edit : maar met xenon) vind ik volgende nummers:

Links (van achter het stuur bekeken) : 3V1 941 015 A en eronder 1ZS 011 939 - 21

Rechts : 3V1 941 016 A en eronder 1ZS 011 939 - 22

Hopelijk helpt dit je verder. Nog aan het uitzoeken of deze geactiveerd kunnen worden ?

Laatst bewerkt:

Tuulster

Forumguru
@Antera, ik heb het gevoel dat er twee units zijn; 1 met xenon (waar de wimpers ook in zitten actief of niet) en 1 met halogeen lampen....... Ik ben dus blij dat je maar twee verschilende nummers hebt gevonden en niet met een derde voor; xenon met wimpers.......

Wij hebben samen al eens geprobeerd de koplamp eruit te halen bij mijn auto maar dan moet de voorbumper er af.

Mijnn vraag in dezen zou dus zijn: wil iemand met halogeen koplampen eens kijken welk nummer daar in zit!?

Brightstar1981

Forumguru
@Antera, ik heb het gevoel dat er twee units zijn; 1 met xenon (waar de wimpers ook in zitten actief of niet) en 1 met halogeen lampen....... Ik ben dus blij dat je maar twee verschilende nummers hebt gevonden en niet met een derde voor; xenon met wimpers.......

Wij hebben samen al eens geprobeerd de koplamp eruit te halen bij mijn auto maar dan moet de voorbumper er af.

Mijnn vraag in dezen zou dus zijn: wil iemand met halogeen koplampen eens kijken welk nummer daar in zit!?

Ja ik zie bij ons ook goh ja hoe zou ik het durven noemen ?:arghh: Soort lijntjes
En ook naast de xenon zo een blokje met allemaal inkervingen erin.

Antera

Donateur
In mijn zwarte S3 combi zonder meebrandende wimpers (edit : maar met xenon) vind ik volgende nummers:

Links (van achter het stuur bekeken) : 3V1 941 015 A en eronder 1ZS 011 939 - 21

Rechts : 3V1 941 016 A en eronder 1ZS 011 939 - 22

Hopelijk helpt dit je verder. Nog aan het uitzoeken of deze geactiveerd kunnen worden ?

Dank je wel deze nummers zijn vervallen en vervangen voor de 017 en 018 A heb ik terug gevonden. Dit zou kunnen betekenen dat de nummers B zonder zijn, Kan jij eens kijken @Tuulster

paultie

Forumguru
@Antera Gisteren bij de dealer in duitsland toch eens even navraag gedaan over de wimpers vanwege jouw topic vraag.
Zoals je weet zijn het reflectoren in de koplamp waar door de xenon lampen op wordt geschenen.
Alleen met de dynamische licht assistent (bi-xenon) kan er een licht bundel op de reflextoren worden gezet. Daarmee lichten deze reflectoren (wimpers) op in de koplamp.

Nu is dus eigenlijk de vraag wat het verschil is in artikel nummers met normale xenon en de xenon met dynamisch licht assistent.
Het lijkt mij dat dat toch ergens in etka te vinden moet zijn?

Dus after market wimpers zal vrees ik niet mogelijk zijn mits je een bi-xenon / dynamische licht assistent module aanschaft.

Tuulster

Forumguru
Aha, er zit dus geen verlichting onder die de wimpers aan schijnt..........:nono::pieker: het werkt op reflectie?

paultie

Forumguru
Aha, er zit dus geen verlichting onder die de wimpers aan schijnt..........:nono::pieker: het werkt op reflectie?
Yep. Je ziet ook in het donker de lichtbundel van de xenon over de reflectie strepen schijnen. Hierdoor lichten de strepen op.

Sorry tuulster dat zou een dure operatie worden als je dat aan zou willen passen.

coreza01

Forumguru
Nou nee, sorry @paultie, er zit wel degelijk separaat licht in de wimpers bij modellen met smart light assist. Wanneer wij namelijk de schakelijk op de parkeerstand zetten dan gaat de Xenon uit en branden de wimpers separaat samen met de LED DRL. Deze werken dus echt niet alleen op reflectie. Ik zal morgen een foto maken van wanneer alleen de wimpers samen met de LED DRL's aan staan en zonder Xenon.

paultie

Forumguru
@coreza01 OK. Tjah ik heb mijn superb ook pas 1 dag :dankje:dus ik moet alles nog even uitvogelen.
maar dit was in ieder geval het verhaal van de dealert in duitsland.

maar jij zal vast dit bedoelen.

dsc0213.jpg

Op http://www.briskoda.net/forums/topic/346660-uk-pricing-spec/page-3
vanaf #88 worden de verschillen inderdaad beter uitgelegd.

Laatst bewerkt:

yves1966

Forumguru
In mijn zwarte S3 combi zonder meebrandende wimpers (edit : maar met xenon) Nog aan het uitzoeken of deze geactiveerd kunnen worden ?
Yep, zelfde configuratie hier. Ben ook kandidaat om deze zonder de dynamische licht assistent te kunnen laten activeren.

paultie

Forumguru
@Antera is het een idee om een mini wimper meet te doen met een superb zonder en met de led strepen?
Dit om in vcds / VCP dingen te vergelijken.

Ik wil toch wat aanpassingen laten doen aan de sup. kunnen we van de nood gelijk een deugd maken.
Kan eventueel wel multimeter meenemen en wat losse led meuk om te kijken of we het ergens op kunnen laten lichten (mochten we er bij kunnen komen) Had zelf nog niet de tijd gevonden om in dit weer even op onderzoek uit te gaan.

idee?

Tuulster

Forumguru
@paultie, @Antera en ik hebben al eens en onderzoekje op mijn auto gedaan en konden via Vcds niets vinden/doen rondom de wimpers. Conclusie toen was dat demonteren van de bumper nodig is om een koplamp unit er uit te kunnen halen. We konden toen niet zien of er sparke was van een lege lampplaats voor de wimper verlichting en hadden niet de tijd om de bumper ercaf te halen......:pardon:

paultie

Forumguru
@Tuulster check.

Ik zelf heb het vermoeden dat de strepen van onderaf aangelicht worden. Dus het zal inderdaad een keer bumper demonteren worden.
Dan 1 ledje met weerstand per streep vanaf 12volt met een schakeling op de hopelijk aanwezige module hiervoor (omdat er in etka geen verschillende type nummers staan gok ik dat de aansluitingen wel aanwezig zijn maar gewoon niet zijn verbonden.)
en misschien is de output op dat pinnetje wel minder dan 12V maar dat kunnen we dan doormeten. Dat rest ons nog het verschil in vcds achterhalen tussen een Sup met en een sup zonder de wimpers.
Als we die modificatie werkend kunnen maken zou dat wel erg tof zijn.

Als we het daar dan toch over hebben.

Iemand een handleiding hoe de voorbumper te demonteren op de Sup III? (dan gelijk ook maar voor de achterbumper. Ik wil nog eens een trekhaak monteren in de toekomst)
Ik heb dat eenmaal op de sup II gedaan en vooral de vier torx schroeven die de bumper aan de linker en rechter zijschermen vastmaken zijn killing voor grote kolenschoppen. (zoals die van die mij)

paultie

Forumguru
@Tuulster nr 1,2, 4 en 6 zijn split penntjes. dat zijn de gemakkelijkste met de juiste tools.
De meest moeilijk bereikbare is nummer 3 zoals verwacht. Die zitten op dezelfde plek als bij de sup II. Dat is wel een dingetje.
Kun je de handleiding in de kennisbank stoppen? Handig voor ieder die het zoekt.

Bovenaan Onderaan