Omschrijving long coding

Hallo,

Ik heb met een OBD11 geprobeerd om de claxon te laten klinken bij het openen en sluiten van de auto met de sleutel. Ik had gevonden dat ik daarvoor via long coding byte 5 bit 1, 4 en 7 aan moest zetten in module 9. Dit had niet het gewenste effect. Later een set aanpassingen gevonden via adaptions en nu wel werkend gekregen.

Long coding bits stonden nog altijd geactiveerd. Toen ik later probeerde om de deuren te ontgrendelen met de knop op het dashboard deed deze tot mijn verbazing niets meer. Long coding bits maar weer uitgezet en de knop doet het weer.

Problemen opgelost dus, maar ben dan toch stiekem benieuwd waar deze bits dan wel voor dienden. Is er iemand die een beschrijving heeft van deze bits voor een Fabia III? Hebben deze bits dan een andere functie bij andere auto’s?
 
Daar was ik inderdaad achter gekomen, bedankt voor de waarschuwing. Gelukkig viel de schade mee.

Maar daarom vroeg ik me dus af wat deze bits dan wel doen en of er ergens een lijst is met goede omschrijvingen
 

EdK

Forumguru
Er is maar twee goede levende lijsten en die het ranesh en Antera.
Weet dat de laatste al menige wagen weer tot leven heeft te wekken nadat de eigenaar van de wagen wat met VCDS had lopen kloten.
En vandaar dat er ook vele malen hier op forum al is gewaarschuwd over chinese kabels en het maar even doen !
Mijn motto is hierin heel simpel ! Bij twijfel niet proberen want gaat het fout dan zit je met de gebakken peren.
En krijg je het zelf in algemeen niet meer goed zoals moest !
En ga je naar de dealer dan dan zet die er voor veellllll euries een nieuwe boordcomputer in, en heb je massel dan kunnen een Antera of een Rainesh het nog rechttrekken....
 

Antera

Donateur
Daar was ik inderdaad achter gekomen, bedankt voor de waarschuwing. Gelukkig viel de schade mee.

Maar daarom vroeg ik me dus af wat deze bits dan wel doen en of er ergens een lijst is met goede omschrijvingen

Er zijn geen standaard lijsten. 10 auto's naast elkaar en er zitten allemaal verschillen in in modules enz.
 

Tees

Donateur
Dat is ook de reden dat je héél voorzichtig moet zijn met long coding. Je kan zomaar een onverwacht resultaat hebben omdat de modules net even anders waren dan je dacht of dan omschreven was op internet.
 

SuperBeeb

Forumguru
Los daarvan: waarom zou je dit willen?
Vind t zo irritant als auto's dit doen, vooral als iemand midden in de nacht voor je deur staat...
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Eltjo

Forumguru
Wel praktisch, je kan dan zonder omkijken weglopen met je ab en door het geluid weten of je auto ook echt afgesloten is.
Had op mijn Passat ook een korte beschaafde “toet” geprogrammeerd bij het sluiten Je moet wel de extra “alarm”-toeter daarvoor hebben. Openen is niet zinnig, dan stap je daarna toch in je auto. En is het een broekzak-opening, dan gaat de auto daarna toch weer automatisch dicht.

M.b.t. coderen, als de instructies niet kloppen met wat je ziet in je programma, idd niet iets proberen.
Altijd de begin situatie vastleggen, zodat je dit terug kan zetten indien nodig!
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Hopelijk ook gelijk het menu mee geprogrammeerd, zodat je het naar believen AAN/UIT kunt zetten.
Wel zo handig bij een verblijf op vakantiepark/camping…
 
Uiteraard eerst een backup gemaakt. Zo veel had ik al wel geleerd uit het vooronderzoek, kon dit gelukkig ook zo weer terugdraaien.

Klopt dat het veelal een irritante functie is, daarom ook inderdaad de menufunctie aangezet zodat het vaker niet gebruikt hoeft te worden dan wel. Maar toch leuk om de optie wel te hebben. Ook om de auto weer te vinden op een grote onbekende parkeerplaats o.i.d.

Verder bedankt voor alle feedback, ik denk dat ik mijn lesje wel geleerd heb Ik heb verder alle opties kunnen doen die ik wilde dus ik blijf er verder weer vanaf.
 

Antera

Donateur
Let wel OBD11 is zeker niet feilloos ook niet met zijn backups. En sommige dingen kan je ook niet meer terug zetten als je het aangepast hebt omdat het ergens anders dan ook iets mee geeft genomen wat jij niet ziet, maar niet altijd mee terug gaat als je die ene codering terug zet.


Doe er je ding mee
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan