Ombouwen naar elektrische stoelen

JensV

Nieuw lid
Hallo,

Iemand die weet of het mogelijk (niet te moeilijk) is om achteraf om te bouwen van manuele naar elektrische stoelen? Omvat dit enkel de besturing te vervangen of moet de hele stoel worden vervangen? Iemand hier al ervaringen mee? En wat zou dit ongeveer kosten indien mogelijk?
 

hemi24

Forumguru
Alles is natuurlijk mogelijk, maar om te beginnen moet je de hele stoel (of op z’n minst) het onderste deel van de stoelen vervangen.
Dan zul je diverse kabels moeten trekken.

Veel succes, zou ik zeggen…
 

jongetje

Forumguru
Dan zou ik contact opnemen met een bedrijf dat (maatwerk) stoelen in auto's bouwt.
Maar het is niet even een knopje plaatsen. Elektrische stoelen hebben motortjes ingebouwd voor alle verstellingen te kunnen doen.
 

Bakkertje

Forumguru
Hardop denkend:
De stoelverstelling werkt ook bij een uitgeschakelde auto en ik weet dat de module voor de besturing onder de stoel zit.
Snelle zoekactie (willekeurig niet op specifiek model gezocht):

Die kabelboom heeft een constante voeding en een canbus aansluiting, dus dat zou wellicht nog mee kunnen vallen.
Verder weet ik niet of de andere modules in je auto geschikt zijn. (je comfort module bijvoorbeeld om stoelinstellingen aan een sleutel toe te wijzen).

Dus ik denk dat het op zich best uitvoerbaar is, maar een hoop gedoe..

Als het je om de verstellingen gaat zou je nog naar een VW onderstel voor je stoel kunnen kijken, die hebben een handmatige kantelfunctie die Skoda niet heeft.
 
Bovenaan Onderaan