Olietemperatuur

Monteurtje

Forumguru
Ik heb het bij de Fabia nog niet gehad. Heb geen afbeelding gevonden van een waterpomp van de 1.4 TDI. Maar denk dat de constructie van waterpomp hetzelfde is als bij de Octavia III TDI. En dan kan een schuif die over het schoepje schuift vast zitten/haken. Dat was bij de Octavia een bekende klacht. En is ook hersteld door een verbeterde pomp.
 

rogitaro

Actief lid
Ja ik heb ook een 1.4 TDI
Bij mij was dit net na 50000km. Symptomen waren hetzelfde als bij Arie632.

Bij mij hebben ze een ook de aandrijfas/of koppeling er van (weet ik niet meer) links vervangen rond de 60000km. Dit kwam naar voren bij een modificatie aan de versnellingsbak koppeling. Dit omdat de auto in 2e versnelling, bij langzaam rijden, (bijvoorbeeld op een kruising) steeds afsloeg.

Ik heb hierdoor een andere manier van rijden aangeleerd, mogelijk zijn daardoor de problemen met de aandrijfas onstaan? Geen idee of dat dit kan hoor, ben geen auto techneut.

Auto slaat nu niet meer af en koppeling grijpt niet meer bruusk aan.

Auto heeft nu rond de 69000km op de teller en is van maart 2015
 
Laatst bewerkt:

Monteurtje

Forumguru
Volgens mij gaat er nu van alles door elkaar lopen in dit topic. Gaat nu ook al over een koppeling.
Wat dat betreft heb je een nieuwe koppeling met vliegwiel erin gekregen. En dan moet ook aandrijfas vervangen worden omdat die anders is. Daar is een TPI van.
 

rogitaro

Actief lid
@Monteurtje Je hebt gelijk dat was niet erg on topic.

Er was een ook een oud forumlid, (TinusTerror oid) meen ik die ook een 1.4 TDI had waar de waterpomp van vervangen moest worden zo rond de 38000. Die auto had veel problemen en is terug gegaan naar de Lease Maatschappij

Wat opvalt is dat het diesels zijn en begin 2015 geproduceerd. Maakt volgens mij nu 3 TDI's op dit forum.
 
Bovenaan Onderaan