Olietemperatuur

arie632

Actief lid
Heb net oliepeil gecheckt is niet te weinig maar ook niet meer op max. Zie wel oliespetters op de afdekkap van de motor en luchtfilterhuis
morgen maar FF naar de dealer voor nader onderzoek
 

ertromp

Forumguru
Heb net oliepeil gecheckt is niet te weinig maar ook niet meer op max. Zie wel oliespetters op de afdekkap van de motor en luchtfilterhuis
morgen maar FF naar de dealer voor nader onderzoek
:nailbiting: Oliespetters op afdekkingen en onlangs een beurt gehad en nu een super hoge olietemp. Dat klinkt niet oke. Ik ben benieuwd wat het bezoek oplevert.
 

rogitaro

Actief lid
Ik heb hetzelfde gehad en bij mij was de waterpomp defect. schijnt een zwakke plek t zijn bij VAG auto's
 

mwhite

Forumguru
tijdens mijn terug rit van de vakantie afgelopen week de olie temp op 122 gehad ook ging koelwater wat oplopen..
maar even van 110 terug naar 80 km met caravan van 1100kg.
was ook 40 graden.
 

boontjeRS

Forumguru
Heb met m'n rs benzinemotor ook al temperaturen gehad van 116 graden, was wel file rijden bij +25 graden buiten. Sinds chiptuning niet meer boven 106 graden gehad. Ook gisteren bij filerijden en 31 graden niet meer of 106. Blijft meestal rond 102graden nu.
 

Rob

Forumguru
Ik denk eerder aan een kapotte thermostaat. Ik zou de temperatuur een tijdje met Torque + OBD-adapter in de gaten houden.
@arie632 , Ben je er al achter? Mijn auto had dit twee jaar geleden ook. Eerst een paar waarschuwingen in de zin van een oplopende en daarna weer teruglopende temperatuur. Laatste keer stond de koelvloeistof te borrelen in het reservoir. Oorzaak was thermostaat/vacuum klep.
 

arie632

Actief lid
Allereerst excuses voor mijn late reactie

Na controle bleek dat de aansturing van de waterpomp defect was en is de gehele waterpomp vervangen
Tijdens de demontage van de waterpomp zag de dealer dat de voorbanden scheef afgesleten waren en een remschijf krom was.
De banden zijn vervangen, de remschijven ook en is de auto opnieuw uitgelijnd.
Al met al heeft de reparatie hierdoor 2 dagen geduurd. Nu is het probleem van de te hoge temperatuur verholpen.
 
Bovenaan Onderaan