Oliepeil

higgy

Forumguru
Vinden jullie die oliepeilstok ook zo onduidelijk? Ik heb de variant (er zijn er twee, zie instructieboekje) met zo'n soort veer in de peilstok waarbij je het olieniveau op het 'veer'-gedeelte af moet lezen. Wat verrekte slecht te doen is. Ik rij vandaag wel even bij V-Car binnen, mogen zij het doen.
 

Remco28

Actief lid
Ik zie ook niks op dat ding,ze moeten hem gewoon van metaal maken.
Ik wacht wel tot het lampie een keer gaat branden /forum/images/graemlins/wink.gif
 
Ik heb gelukkig een geheel metale variant. Dus dat is best goed te doen. Heeft dat niet te maken met of je een benzine of diesel motor hebt?
 

sbm

Lid
Rogier, dan heb jij vast een diesel aangezien Higgy een benzine motor lijkt te hebben.

P.S. ik zie nog geen Skoda wallpaper op xs-xl?
 

rickske

Actief lid
Ik heb de 1.9tdi versie en kan de peilstok zonder problemen aflezen over de benzine versie kan ik dus niet oordelen. /forum/images/graemlins/confused.gif
 

Arjen

Actief lid
Ik rijd benzine en de peilstok is ook de metalen variant, en gewoon goed af te lezen. Niet bijzonder geweldig en ook niet slecht.

Mogelijk heeft de nieuwere FSI motor een iets andere peilstok dan de MPI motor. Ik zou het niet weten.
 

VEEJAY

Forumguru
Als de olie bijgevuld moet worden, gaat ie vanzelf via de maxidot waarschuwen met een geel lampje. Je kunt dan zeker nog 100KM rijden zonder problemen.

Waarom ook alweer olie pijlen? ;)
 

rickske

Actief lid
Waarom ook alweer olie pijlen? ;)

[/ QUOTE ]
Stel je voor dat de techniek je in de steek laat dan sta je daar met een defecte motor of als je op vakantie vertrekt en je vindt de longlife olie niet onmiddelijk dan sta je daar voor Jan [piiieeep]. /forum/images/graemlins/blush.gif

P.S. pijl en boog. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

higgy

Forumguru
Olie PIJLEN doe ik nooit, geeft zo'n rotzooi voordat je het op die pijl hebt.
Olie PEILEN daarentegen...(mits je de juiste oliepEIlstok hebt...)
 
Ontopic, Ik was laatst aan de beurt met mijn olie. Vraag me alleen af of het nodig was om er meteen een liter bij te gooien?

Offtopic, @SMB, klopt, als je op de laatste log kijkt zie je dat ik al een tijdje niets gedaan heb, geen zin en geen tijd. Ik zal zeker meteen wat van Skoda er op zetten, voor de pc en mobiel natuurlijk.
 
Bovenaan Onderaan