Olie zeef verstopt

Vinnie77

Nieuw lid
Hallo Allemaal,

Begin van de week Brande bij mij het olie lampje, met de melding “ olie druk” en stop motor. Dit zo gedaan. Stukje doorgerend naar mijn werk. Ongeveer 50 meter was dat. ANWB erbij gehad en die vertelde gelijk dat het de zeef moest zijn. Auto laten afslepen naar de garage en daar hebben ze de zeef schoongemaakt, deze zat idd verstopt. Wat erin zat weet ik niet, maar wel dat het niet magnetisch was. Nieuwe filters en olie erin en loopt weer als een naaimachine vertelde de garage. Nu is mijn vraag hoe dit kan en of ik hier weer last van ga krijgen in de toekomst. Ga namelijk over 2 weken op vakantie met de auto en het gezin. Wil er geen gedonder mee hebben.

Groeten Vincent

Bijlagen

• 56acbc75-5ca7-458f-8ae4-42f850635ab4.jpeg
    56acbc75-5ca7-458f-8ae4-42f850635ab4.jpeg
    245,3 KB · Weergaven: 29

gehaktbal

Forumguru
Zijn de geleiders van de distributieketting van kunststof? Grote kans dat het daar van komt.
Is de ketting van jouw motor al een keer vervangen?

ertromp

Forumguru
Hoeveel km's heeft je 1.2 TSI gelopen @Vinnie77? Heeft de auto al een distributieketting update incl. geleide rails gehad en wanneer en bij welke km stand was dat?
Normaliter moeten die kunststof rails niet leiden tot zoveel slijpsel bij de zeef. Ik zou zelf in dit geval toch echt de rails en ketting controleren want is nu bijvoorbeeld de spanning op de ketting nog wel oké en zijn de geleide rails niet te ver afgesleten of hebben ze speling etc.

Laatst bewerkt:

Vinnie77

Nieuw lid
De ketting is al vervangen aan de nieuwe kitlaag te zien. Maakt ook geen geluid van speling of zo. Weet niet wanneer dat was, kon ik helaas niet terug vinden in de facturen die erbij zaten. Motor loop nu wel veel mooier dan voorheen.

Tees

Donateur
Tsja, met een auto van deze leeftijd kan er wel het nodige ophopen in de olie. Zeker als de olie niet vaak genoeg ververst wordt. Ik zou me niet meteen zorgen maken dat dit op korte termijn terugkomt, dit is waarschijnlijk het gevolg van lange tijd ophoping van zooi.

hemi24

Forumguru
Prima garage…! :banghead::banghead:

Ergens wordt er in de motor iets aangevreten wat zich vervolgens ophoopt in de aanzuigzeef;
Enige wat ze doen is schoonmaken en een nieuw filtertje met nieuwe olie en jou melden dat ‘ie weer prima loopt…

Uuuuuuuh, waar komt die troep vandaan dan?!?

Mis ik iets?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan