Olie temperatuur in MFD

yprgwt

Lid
Hoi, ik lees net dat voor mj2010 de olie temperatuur uit te lezen is op de MFD, zou dit met een software update ook kunnen bij mj2009?

tekst uit aanvullingsblad mj2010:

Multi-functional indicator (onboard computer)*
The multi-functional indicator (depending on the equipment) provides the following information:
• oil temperature
Note
If the oil temperature is lower than 50°C or if a fault in the system for checking the oil temperature is present, three lines are displayed instead of the oil temperature.
 

MennoW

Forumguru
geen idee maar zo ziet het er uit
picture.php
 

hemi24

Forumguru
Met de vorige climatronic (pre-FL O2) kon je al gegevens uit het systeem laten weergeven in de twee temperatuur schermpjes. Volgens mij kon je daarmee ook de waardes van de kanalen weergeven voor koelvloeistof en olietemperatuur.

Drukt tegelijk op ECON-toets en het pijltje omhoog (knopje rechtsboven van de vier). Laat los:
- In het linker display zie je op het display van je airco de waarde 00,0 staan. Via dit display kan je zien welk kanaal er geactiveerd is (welke meetwaarde er wordt opgevraagd).
- In het rechter display wordt de meetwaarde van het geactiveerde kanaal weegegeven. Ook deze staat nu nog op 00.

Met de linker draaiknop van de airco kan je kiezen welk kanaal je wil weergeven. In het linker display geeft hij dan het gekozen kanaal aan. In het rechter display kan je de gemeten waarde aflezen.

Voorbeeld van de kanalen die je zou kunnen kiezen:
15.0 : Olie-Temperatuur? (Modeljaar 2006)
19.0 : Geijkte snelheid
19.1 : Watertemperatuur
19.2 : Toerental (22 = 2200 tr/min)
 

diesel73

Nieuw lid
bij mijn octavia greenline, kan ik bij stilstand in het setup menu van MFD, daar kan ik de opties van MFD aan/uit zetten oa olie temp en bv alternatieve snelheids weergave (miles/hour) onderin het MFD (dan verdwijnt te buitentemp melding)
Je kan dus kijken of je daar de olietemp aan kan zetten.
 

flip

Lid
Geldt dit alleen voor de maxidot (ik heb een O2 FL zonder maxidot, vandaar mijn interesse...)?
 

diesel73

Nieuw lid
geen idee, dit is mijn eerste skoda, in andere vag wagens die ik reed was het niet.
Ik heb in ieder geval Maxidot/MFD
 

Rolle

Senior Member
Voorbeeld van de kanalen die je zou kunnen kiezen:
15.0 : Olie-Temperatuur? (Modeljaar 2006)
19.0 : Geijkte snelheid
19.1 : Watertemperatuur
19.2 : Toerental (22 = 2200 tr/min)

Ik dacht dat dit de koelwatertemperatuur was die weergegeven werd?
 

VEEJAY

Forumguru
Bij mijn 2005 O2 was het 19.1 voor de watertemp. Bij mijn 09/2006 O2 is het 19.2.

Dat van olietemp wist ik niet, zal het proberen op 15.0!

De Golf VI GTI heeft het gewoon op de MFD, handige optie.
 

hemi24

Forumguru
Bij de O2 en S2 zit het (volgens insiders) vanaf KW45/09 ook in het maxidot...

Nu nog uitsluitsel of dit voor de modeljaar 2010 modellen van voor KW45/09 ook te programmeren is...
 

hemi24

Forumguru
Volgens deze site:
http://www.golfmkv.com/forums/showthread.php?t=11658

Blijkbaar is er een verschil in de kanaaltoewijzing tussen de modellen van voor 2006 en die erna...


VW Climatronic Readouts

1. Hold down "ECON", and press the "up-vent" button (next to recirculation). Both temperature displays will read 00 or 00'0, and you can release the buttons once they do.
2. Twist the LEFT temperature knob until the display above reads 19’0.
3. Twist the FAN knob until the left temperature display reads 19’1 (like 19.1).
4. The right temperature display is now a digital speedometer! HOW COOL IS THAT!!!

--- For tach (in x100), twist the FAN knob until the left temperature display reads 19’3 (like 19.3)

--- To reset and go back to normal operation, hit the ECON button once.

These are the different settings the Climatronic can display. The numbers on the left indicate the “CHANNEL” it MUST be SET to:

• 1.0: Temp as read by sensor in middle fan speed knob.
• 1.4: Light intensity falling on same sensor.
• 4.0: Outside Temp – front bumper
• 4.1: Outside Temp – roof.
• 4.2: Outside Temp – rear bumper (inside temp?)
• 15.0: Oil Temp
• 19.0: Uncorrected Speed (Km/h)
• 19.1: Uncorrected Speed (Mp/h)
• 19.2: Coolant Temp
• 19.3: Tachometer (x100rpm)
• 19.4: Oil Pressure
• 25.0: Voltage
 

NJAM

Lid
Ik heb een O2 tfsi uit 2008. De andere settings lijken overeen te komen maar mijn 15.0 blijft staan op 60.0. Dat kan dan toch nooit olietemp zijn?
 

NJAM

Lid
Heb hier inmiddels ook waarden gehad van 95.. lijkt er meer op dus. Vaak blijft deze waarde ook na een tijdje rijden op 00 staan. Meer mensen met die ervaring?
 
Bovenaan Onderaan