Oil pressure warning - Engine speed limit 4000 rpm

Muug

Senior Member
Nou nou, eind vorig jaar dus die lol met het laten reviseren van m'n 1.8 TSI blokje onder de MyWay-garantie, en nu 8000km later had ik plots een Oil Pressure Warning aan mijn been, gisteren, toen ik in de file stond.... ik had dus enkele tientallen kms zo'n 120km/u gereden (cruise control) en dan aanschuiven en stilstaan ter hoogte van wegenwerken. Plots een BEEEEP en die foutmelding. Die was zo rap weg dat ik de hele boodschap niet duidelijk heb kunnen lezen. Het was "oil pressure" en een speed limit en nog wat. Na een minuutje verscheen dan enkel nog het waarschuwingslampje. En het verdween weer. En dat maal drie. Om dan niet meer te verschijnen.
Google is gelukkig je vriend en vond ik al gauw de rest van de boodschap.
Ook op dit forum is het al vermeld geweest: https://www.skodaforum.nl/forum/i/oil-pressure-warning-1-8-tsi.12176/
Nou hebben ze vorige week de aircopomp vervangen. Moeten ze dan aan die oliepomp komen of in de buurt ervan zijn?
 

LT83

Forumguru
Ik heb dat ook ooit gehad, wel met een 2.0tfsi.
Geluk gehad, was wel even zweten dat piepje met 200+ op de autobahn, toevallig met @sitechris :D
Kan zijn dat het zeefje van de carterpan verstopt raakt door aangekookte olie, ik heb dit toen laten reinigen en nooit meer last van gehad.
 
Bovenaan Onderaan