Oil pressure warning 1.8 TSI

CDO

Forumguru
Gisteren tijdens het file rijden in een keer een melding op mijn maxidot.

Ik heb het niet helemaal onthouden maar het was iets met:

Oil pressure warning en een waarschuwing niet meer dan 4000 toeren te draaien.

Ik reed op het moment van de melding in de 2 met een gangetje van 20 / 30, olie temp net onder de 100 en had hiervoor net rustig ongeveer 20 kilometer gereden met een snelheid van 120 / 140 km/h.

Melding verdween ook gelijk weer om even later toen ik stil stond voor een verkeerslicht weer te verschijnen.

Vandaag bij de dealer geweest: jullie raden het al, er was niets te vinden en er waren geen storingen opgeslagen. Was volgens de dealer wel eens vaker voorgekomen maar alleen bij 1.8tsi met zeer lage kilometerstanden en softwarematig opgelost.

Iemand anders ook zoiets meegemaakt en wat was de oorzaak / oplossing??
 

TDI_DSG

Senior Member
Hoi,

Ik heb het zelf ook gehad met mijn Superb 1.8 TSI onder exact dezelfde omstandigheden als jij. Mijn auto moet binnenkort nog voor zijn eerste beurt en dan zal ik het melden dus nog geen oorzaak / oplossing
 

TDI_DSG

Senior Member
Hoi,

Ik heb het zelf ook gehad met mijn Superb 1.8 TSI onder exact dezelfde omstandigheden als jij. Mijn auto moet binnenkort nog voor zijn eerste beurt en dan zal ik het melden dus nog geen oorzaak / oplossing
 

es2

Lid
Yep. Bij mijn S2C 1.8 TSI heb ik dit ook wel eens mee mogen maken. Na 60+ snelle snelwegkilometers 140/150 en aansluitend een minuut 50 stadsverkeer kwam ik bij een verkeerslicht. Twee minuutjes stationair, rustig optrekken en doorschakelen naar 2: oil pressure warning, max 4000 rpm. Honderd meter later was de melding weg en nooit meer gezien. Oliepeil was ok.

Oh ja. Km stand was rond 32.000. Moet het nog melden bij de garage.
 

Duncan

Nieuw lid
Deze heb ik ook meegemaakt. Na een stuk of 60 snelwegkilometers en daarna een klein stukje rustig van de snelweg af naar huis. Bij het wachten op het vrijkomen van een parkeerplaats deze melding. Oil pressure warning, max 4000 rpm.

In de garage geen fouten en daarna nooit meer gezien.
 

CDO

Forumguru
Bij mij tot op heden ook nog niet weer gezien. Het is in ieder geval bij de dealer gemeld (later dus geen probleem).
 
Oil pressure warning

Jawel daar ben ik weer na daklekkage ( na 1 jaar onder controle) het volgende fenomeen.
Derde keer deze foutmelding, oil pressure warning niet meer dan 4000 toeren maken. Nu doe ik dat doorgaands nooit, dus geen probleem. Maar ach in mijn ervaringen met skoda,,,,whats next.
Auto nu 35000 km gelopen en de motor 18 tsi lijkt wel 1 liter olie per 6000 km nodig te hebben. Tja volgens de dealer binnen de toleranties,,,. Nou ja de olieconsumptie met deze waarschuwing?.
We gaan het weer horen van de importeur.
 

Antera

Donateur
mag ik vragen of dit voorkomt tegen de tijd dat je auto een beurt meot hebben en de olie misschien zijn werking verloren heeft en daardoor de druk gewijzigd is en deze dat constateerd?
 
Reactie oil press.

Nav je vraag, beurt 7000 kilometer geleden (eerste)' olie bijgevuld door dealer 1000 km geleden.
Dus',,,,,,,,,zegbhet maar:623:
 

Antera

Donateur
waarom bijgevult? had hij al het nodige verbruikt waardoor hij op minimum of lager stond? want neem aan dat ze hem niet zomaar bijvullen maar zou wel gek zijn dat je na 1000km weer met een tekort zit maar heb je wel je olie gepeilt?

namelijk als hij stationair rijd dan zakt bij een te laag peil de oliedruk en krijg je een melding
 
Re oil pressure

Zoals in mijn mail te lezen valt. Regulier onderhoud, na 6000 km waarschuwing oilie pijl te laag.
Dealer heeft er een liter bijgedaan. Dan volgt onder het rijden de melding oil pressure low.
Niet stationair. Volgens mij software, oliedrukzender. Kan geen vervuiling van de olie zijn.
Dus ?..
 

Antera

Donateur
een liter olie is veel dan staat hij al onder het minimum. Dit is schadelijk voor de motor. Maar heb is het oliepeil gecheckt?
 
Jawel ik heb een zelfde probleem gehad,,deze week is er door de dealer een oliezender vervangen. En is de software vervangen.
Dus voor mij even afwachten want de melding heeft zich in een jaar denk ik 4 keer laten zien.

(34000 km 18tsi)
 
Oliezender vervangen, software vervangen onder garanties 500 kilometer gereden. Kom van de snelweg af en ja hoordaar is hij weer. Weer melding Oil pressure etc.
gatverdamme ! Vriend met garagebedrijf zegt dat het wel eens de vlotter in het cardan kan zijn. Die schijnen veel stuk te gaan bij VW motoren van dit type.
Nou ja volgende week staat hij weer twee dagen in de boeken bij de dealer, weg gaan het verder uitzoeken, helaas.
Veel auto's gehad maar met een nieuwe auto heb ik nog nooit zoveel in een garage gestaan als met deze skoda. (hier voor citroen en renault die bleken nieuw betrouwbaar dan deze helaas)
 
@bmwlepelaar
Allereerst erg vervelend! Je wilt plezier van je auto hebben en daar vallen die soort 'kwaaltjes' niet onder. Maar ik vind het toch raar. Ik rij nu al bijna 20.000 kilometer met een 1.8tsi geheel zonder problemen:) Een probleempje kan altijd voorkomen natuurlijk, maar bij jou is het wel heel uitzonderlijk volgens mij! Succes ermee!
 

willemk

Senior Member
Hallo ik reageer toch ook even naar aanleiding van je probleem. Ik heb ook een tsi 1.8 die ik nu bij anderhalf jaar heb. In het begin denk de eerste 5000 km is er wel eens een slokje olie bijgemoeten maar daarna niet meer. Ook kan ik melden dat afgelopen zomer mijn Superb Combi een caravan van 1600 kg naar het zuiden van Frankrijk heeft gesleept waarbij de motor echt heeft moeten werken...........ook na deze rit heen en terug geen olieverbruik. Ik wens je veel succes met de auto want ik denk dat je een maandagmorgen model te pakken hebt. Ik ben in ieder geval meer dan tevreden.
 

CDO

Forumguru
Als topic starter nog een update van mijn kant.

Eerste melding gehad bij circa 8.000 km.
Daarna nog een keer een melding bij circa 15.000 km (er moest toen ook daadwerkelijk wat olie bij).
Inmiddels staat de teller op circa 32.000 en is de eerste beurt achter de rug.

En.....vanaf 15.000 tot op heden geen melding meer gehad! Nu hopen dat het zo blijft.
 

TDI_DSG

Senior Member
Jawel, ik had hem vanavond weer in de maxidot 'oil presure engine speed max 4000 rpm'. De 2e keer in nu bijna 71000 km. Heeft iemand hier al een oplossing voor?
 
Bovenaan Onderaan