Oem nummers?

Yorick

Senior Member
Hi,

Ik heb uiteraard eerst rondgestruind op het forum alvorens dit bericht te plaatsen. Mocht ik verkeerd gezocht hebben dan alvast mijn excuses.

Ik wilde wat onderdelen bestellen bij mister auto o.a.:

Luchtfilter
interieurfilter
Oliefilter

Wat mij opvalt is dat alle merken afwijkende maten hebben, hoe weet ik nu welk onderdeel past?
Enkel bosch heeft al vier afwijkende maten voor het interieurfilter.

Ik zie daadwerkelijk door de bomen het bos niet meer staan.


Wie kan mij vooruit helpen of aanwijzen waar ik de originele OEM nummers eenvoudig kan herleiden?
 
Laatst bewerkt:
Heb je dan op kenteken gezocht ? dan zou het zo moeten zijn dat alle gepresenteerde onderdelen passen.
Heb zelf slechte ervaring met mister-auto, heb daar een keer wat gangbare spullen besteld voor mijn motor, volgens de site alles op voorraad.
Een week later krijg je dan een mail dat van 4 bougies er maar 2 geleverd kunnen worden...:banghead: volgens de site nog steeds (of weer) op voorraad....
Betere ervaring met Winparts, ook met op kenteken zoeken. past tot nu toe altijd.
 

Yorick

Senior Member
HI,

Ja op kenteken echter geeft de ene website NJ3 weer en de ander NJ5. In de basis zou dat voor deze onderdelen niks uitmaken maar ook dat verschilt soms :)

Ik zal eens rondstruinen op winparts.
 

Antera

Donateur
Je zal het moeten vergelijken omdat ook het originele kenteken register meerdere aan kan geven. Maar veel verschil lijkt er mijn inziens niet in te zitten. Oliefilter is elke op jouw kenteken oke. Al zou ik die gewoon bij de dealer halen want dat scheelt bijna niks.
 

Tees

Donateur
Ik zoek vaak hier eea na om de originele onderdeelnummers te controleren. Winparts is idd een prima webshop, maar ook daar gaat het wel eens mis op kenteken. Maar er zijn soms ook verschillende onderdelen afhankelijk van de uitvoering die je hebt, daar gaat het vaak mis bij zoeken op kenteken.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan