Octovia greenline businessline besteld

willow78

Nieuw lid
Hey mede skoda rijders,

Vrijdag is mijn nieuwe lease auto goedgekeurd door de leasemaatschappij en wordt nu besteld bij de dealer. Het is de volgende auto geworden :24::

1. Octavia 1.6 cr tdi green line businessline, strom blue metallic, onyx bekleding;
  2. Sunset;
  3. Verwarmbare voorstoelen;
  4. Elek. raambediening achter;
  5. Hulpveren
  6. 17" LM velgen "Zenith";
  7. Rubberen kofferbakmat en rubberen mattenset;
  8. Zenec 2010 navigatie;
  9. Vaste trekhaak-13 polig.
Dealer geeft aan een levertijd van 10 weken, hoop dat we dat gaan halen, huidige leaseauto moet de eerste week van nov eruit...:winkie:

willow78

Nieuw lid
Denk dat alles rond is, krig ik vandaag de mededeling van de leasemaatschappij dat ze moeilijk doen over de 17"banden, dit omdat deze een stuk duurder zullen zijn dan de 15" banden gaat het lease bedrag met 40 euro per maand omhoog beetje gortig lijkt me...

Ik kreeg trouwens het volgende bericht van mijn wagenparkbeheerder :

Door het succes van schone, wegenbelastingvrije auto’s, loopt de overheid inmiddels veel geld mis. Daarom wordt het voortbestaan van de regeling bedreigd.

In de eerste zes maanden van dit jaar zijn al net zo veel wegenbelastingvrije auto’s verkocht als in geheel 2009. Inmiddels is één op de vijf nieuw verkochte auto’s er eentje met de wegenbelastingvrije status. Dat weet Het Financiële Dagblad te melden. Door de snelle komst van meer wegenbelastingvrije modellen, wordt dat aantal naar verwachting vlug meer.
De krant becijfert dat het budget van 34 miljoen euro, dat het Ministerie van Financiën voor deze regeling heeft gereserveerd, er al doorheen is. Ook krijgt de regering door alle schone auto’s op de weg minder geld binnen uit bpm en bijtelling voor leaserijders.
Een woordvoerder van het Ministerie van Financiën vertelt in het FD dat de regeling daarom mogelijk volgend jaar wordt aangepast. Daarbij is het mogelijk dat degenen die nu een belastingvrije auto hebben, volgend jaar toch moeten gaan betalen. De VVD pleit voor scherpere eisen voor zuinige auto’s. Ook afschaffing is voor hun een optie.

Of volg deze link :http://www.fd.nl/artikel/18716475/succes-bedreigt-belastingvrije-groene-auto

Je kunt je afvragen hoe zinvol de greenline is als zakelijke auto, zo te lezen zal de overheid op korte termijn de regeling gaan aanpassen of misschien zelfs wel afschaffen...

Darkside

Forumguru
Ja een maatje groter aan banden is idd meestal duurder. De banden zelf zijn duurder en ze slijten wat meer. Tevens kan het brandstof verbruik toenemen omdat ze vaak ook breder zijn. Was voor mij ook de reden om gewoon de standaard 16" er onder te laten ipv 17" vond de meerprijs het niet waard.

Daarbij valt de O2 GL in de 20% categorie en niet in de 14%. En ookal wijzigt de norm van de 20% categorie nadat je de auto hebt ontvangen, dan nog blijf je 20% betalen.
Alleen als de regering besluit hiervan 22% te maken ga je meer betalen.

willow78

Nieuw lid
Heb vandaag bericht van de dealer gekregen, hij is besteld bij de fabriek, nu kan het wachten beginnen. Deze gaf een levering aan van 1ste week november...

willow78

Nieuw lid
Ik werd vanmorgen blij verrast door de dealer, auto is nu in de productie en de dealer verwacht hem volgende week in huis. Waarschijnlijk half oktober rijden, das een maandje eerder dan gepland...

ddejonge

Actief lid
Goed bericht van de dealer en een leuk meevallertje.
Heb dezelfde auto in bestelling staan. Ik verwacht tussen nu en begin oktober een belletje van de dealer om de auto op te halen.

Bovenaan Onderaan