Octovia 1.6 TDI Elegance business line

willow78

Nieuw lid
Hey mede skoda fanaten,

Ik ben afgelopen zaterdag wezen kijken voor een nieuwe Skoda Octavia 1.6 tdi cr Elegance business line, met de volgende optie's :

* sunset;
* stoelverwarming voor;
* carkit (later inbouwen door dealer ivm beter compatibel van meerdere telefoons;
* hulpveren;
* DVD west europa voor de columbus;
* reservewiel;

In de kleur storm blue metallic met de onyx kleur bekleding. Heb zaterdag proef gereden in de greenline business, maar wat een heerlijke auto en voldoende ruimte voor gereedschappen in de kofferbak.

De dealer (skoda centrum Utrecht), wil de hulpveren gratis leveren en bij afleveren de DVD inlezen op de columbus (maar krijg de DVD dan niet).

Wat vinden jullie van deze deal?

Kan je trouwens later de navigatie ook backuppen op het sd cardje ?

Groeten van een toekomstige skoda rijder...

Wasmachineman

Forumguru
Hallo Willow, lijkt wel een goede deal !
Ik krijg ook de Columbus maar weet niet wat je kunt kopieren etc mbt gegevens van West-Europa.
Maar vanavond zul je het antwoord wel hebben van iemand van hier !
Tot ziens op het forum !

Wat voor auto rijd je nu nog ?

willow78

Nieuw lid
Hey hallo,

Nu rijd ik nog een Ford C-max titanium met 150.000 km op de teller, uiterlijk 11 november moet deze vervangen zijn...

ebmc

Lid
Willow,

Als je voor de DVD-rom betaald, lijkt het me niet meer dan normaal dat je de originele DVD ook geleverd krijgt. Dat de dealer de software installeerd op je Columbus is service. Als de dealer echter niets bereken voor de DVD-rom, dan zou ik het wel doen en bespaar je een hoop geld. West Europa is volgens mij rond de 300 euro.

Spreek wel iets met de dealer af wat te doen in het geval van een reset. Niet dat ze je dan een absurt hoog bedrag rekenen.

Succes ermee. Goede keuze van je model en opties trouwens.

hemi24

Forumguru
Gewoon doen Willow,

Ben nu al 43.000 km onderweg met de door jou genoemde uitvoering echter zonder de stoelverwarming, hulpveren en reservewiel.

V.w.b. de carkit, zou ik gewoon de skoda BT (rSAP) nemen, deze wordt per week 22 gemodificeerd zodat deze niet meer alleen via heet rSAP protocol werkt en zo goed als met elke mobiele telefoon kan communiceren (is elders op dit forum meer over te vinden).

Als de dealer de DVD voor niets op je harddisk wil zetten, zou ik dit altijd doen, je gebruikt de DVD verder toch niet meer. Mocht er iets gebeuren dan zijn ze vast wel bereid om dit kunstje nog een keer voor je uit te voeren...

Vanaf de Columbus kun je geen back-up maken van de navigatie op een SD.

lock

Actief lid
V.w.b. de carkit, zou ik gewoon de skoda BT (rSAP) nemen, deze wordt per week 22 gemodificeerd zodat deze niet meer alleen via heet rSAP protocol werkt en zo goed als met elke mobiele telefoon kan communiceren (is elders op dit forum meer over te vinden).

.

Waar is hier meer over te vinden dan. En hoe moet ik dit voor me zien.

hemi24

Forumguru
Inderdaad: de trekhaak komt niet in het rijtje voor...

Willow heeft het wel over voldoende ruimte voor gereedschappen in de kofferbak; misschien heeft het te maken met werk of hobby?!?

willow78

Nieuw lid
Ik ben namelijk servicetechnicus van laboratoriumappparatuur, dus mijn kofferbak zit helemaal vol met gereedschappen en onderdelen. De dealer waar ik afgelopen weekend was adviseerde om dan toch hulpveren eronder te zetten.

De greenline waarin ik heb gereden had ook hulpveren, ik had mijn volle bepakking in de demoauto geladen (kijken of het past) en de demo auto zakt niet eens ver in...beter zo...dus vandaar de hulpveren :grin:

Aanstaande zaterdag ga ik weer een proefrit maken maar nu bij Skoda dealer Kokkelink in Baarn, weer proefrijden in de greenline :cheer: en daarna in de superb combi, want dan ik even goed kijken of de columbus ook echt wat is voor mij. Had staf en alnd afgebeld of iemand een elegance business line als demo had staan maar helaas...dus dacht Kokkelink, maak je toch 2 proefritjes...? daar totaal geen bezwaar tegen...:xyxthumbs:

hemi24

Forumguru
Is in ieder geval geïntegreerd in de auto, en het grootste voordeel: je auto wordt niet gesloopt door een "erkende" inbouwer.
Af en toe is het om te huilen om te moeten zien waar grote leasemaatschappijen dit aan toe vertrouwen..!

higgy

Forumguru
Heb je de plaatsing van een Fiscon aan de Columbus al eens overwogen? Gebruikerservaringen zie elders op dit forum.

willow78

Nieuw lid
Ik heb nog een andere vraag, weet iemand of bij de Greenline business line de Cilmatronic inzit of de gewoon half automatische airco?

Ik zat namelijk erg te twijfelen of de Elegance business line wel zo'n goede keuze is ivm met de columbus...

Bovenaan Onderaan