Octavia4 1.5 TSI m-HEV muziek FLAC files en rijden in de bergen met caravan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peterklim

Nieuw lid
Goedemiddag, kan iemand mij informeren of deze auto ook via de USB C aansluiting FLAC files afspeelt via een stick. En zo ja zit er een maximum aan de stick, zou graag een 64GB stick gebruiken en deze vol zetten met FLAC muziek files.

Mochten er Octavia rijders zijn die met een caravan in de bergen rijden dan verneem ik graag of dit bevalt met dit motervermogen en de DSG automatische versnelling.

met vriendelijk groet, Peter
 

Bakkertje

Forumguru
Vroeger stond dat (het gebruik van flac bestanden) gewoon in de handleiding, staat het er tegenwoordig niet meer in?

Heb hiervoor een Touran gehad met 1.5 TSI en DSG-7 (geen m-HEV) en dat ging over het algemeen prima, Touran + 5 mensen + bepakking + 1500 kg Wilk.
1x gehad dat ie heet liep berg op in Duitsland bij +35 graden.
Verder denk ik dat mijn treingewicht te veel is voor een DSG-7, maar in jouw geval zal dat zomaar een paar 100 kilo lager kunnen liggen.
 

Peterklim

Nieuw lid
Hartelijk dank voor de info. Overweeg deze auto aan te schaffen maar heb nog nooit met een automaat in de bergen gereden met een caravan. Alleen met een hand geschakelde bak.
Krijg wel flippers aan het stuur op de Octavia 4.
Kan je in de bergen met automaat DSG rijden of is het beter die flippers aan het stuur te gebruiken.
Ik vraag dit omdat met naar beneden rijden met de caravan ik niet altijd voldoende op de motor kon afremmen met mijn hand geschakelde Octavia 3 140pk. ( 2 personen en 1300 kg zware caravan)
Wat bevelen jullie aan met de automaat of flipperen in de alpen.
Al vast bedankt voor het advies.
 

Drukkert

Senior Member
Is het verschil dan wel te horen, tussen FLAC en 320 kbps MP3? Op een goed systeem thuis natuurlijk wel, maar in de auto?
 

Drukkert

Senior Member
Ja dat snap ik, maar sommige mensen hebben een high end audio systeem thuis en luisteren vervolgens alleen 128 kbps mp3 via Apple Music... Om er dan aan toe te voegen dat ze dat echt wel horen... Ik geloof daar niet zo in namelijk.

Snap je wat ik bedoel?
 

Peterklim

Nieuw lid
Heren Octavialiefhebbers bedankt voor jullie info.
Volgende week is het zo ver dan kan ik mijn nieuwe Octavia IV 1.5 TSI DSG-7 m-Hev ophalen bij de dealer.
Ik stelde die vraag over die flac bestanden omdat het NIET mogelijk was de flacs middels een usb stick af te spelen in mijn huidige Octavia 3 1.4 ( volgens instructie boekje wel mogelijk....., was foutje in boekje )
WAV files afspelen was wel mogelijk in de Octavia 3.
Dus vanaf volgende week kan ik mijn oren verwennen met de flac bestanden die ik thuis ook middels een harddisk beluister op mijn audio installatie.
Ook bedankt voor het advies over rijden met automaat in de bergen met caravan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan