.

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeSko

Forumguru
Duidelijk @s-line , auto word helemaal fout gebruikt natuurlijk door ons. Dit bevestigd dat alleen maar. Kwestie van tijd vooraleer ik echt grote kosten rijd.
 

JeSko

Forumguru
Klopt @s-line , nou veel korte afstanden.. we rijden er gewoon heel weinig mee, al moet dat binnenkort veranderen, weer tripjes naar Antwerpen en de Zee en dergelijke, die waren nu allen weggevallen. Hopelijk doet dat de auto deugd. Korste afstanden dat ik er nu met doe is zo'n 7 km enkel, dat is inderdaad te kort voor een Diesel, maar het is nu ook niet dat ik bij de bakker om de hoek met de auto pistoletjes ga halen :D
 

brepus13

Forumguru
De diesel heeft gewoon 15/20 minuten nodig om überhaupt de olie rond de 80/90 graden te krijgen. Ook bij wat steviger rijden duurt het gewoon lang voordat het blok goed warm is.

alles wat je dus korter rijdt is minder goed. Af en toe korte stukjes moet natuurlijk kunnen als er maar ook en af toe een goede lange rit gemaakt kan worden. Een half uur rijden is voor mij geen lange rit aangezien je olie dan net opgewarmd is.
 

JeSko

Forumguru
@brepus13

Daar ben ik van op de hoogte, een Benzine is veel sneller warm en was daarom een betere keuze geweest, echter is er in BE niets interessants te vinden qua mooi uitgevoerde Benzine auto's onder de 15 k, ik denk ook dat ik deze auto zonder het dieselgedoe nooit had kunnen kopen, nu zijn de prijzen gekelderd want zo'n uitgeruste auto aan 12k vind je enkel in Euro 5 diesel variant, een evenredig uitgeruste benzine kost al gauw 20k.
 

JeSko

Forumguru
Dat gebeurt inderdaad zo, vanaf het moment dat de auto het aangeeft maak ik een afspraak die binnen de aangegeven termijn valt. Het zal vast ook slecht zijn voor Slijtageonderdelen zoals startmotor, en wellicht op lange termijn ook voor het blok zelf, maar goed.

En inderdaad mijn excuses peter, beetje te off-topic gegaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan