Octavia uitzoeken, welk type?

rogierl

Senior Member
Hey allen! Ik ben zojuist nieuw hier; account is nog geen 5 minuten oud :). Ik mag binnenkort een nieuwe auto leasen en ik denk dat het een Octavia gaat worden. Ik heb de login voor onze fleetagent ontvangen (lease: Alphabet) en als ik zoek op een Skoda Octavia, dan krijg ik onderstaand overzicht.

Nu vroeg ik mij af:
  • Wat is nu precies het verschil tussen onderstaande twee secties? bij de 1e sectie zie ik "outgoing" staan; ik ga er dan dus vanuit dat dit de oude lijn is? Dan heb ik dus de vraag: wat is het verschil tussen de edities "ambiant business", "sport business" en "style business". Deze informatie kan ik nergens op internet vinden.
  • Blijkbaar hebben de edities nieuwe namen gekregen. Want nu heten ze: "Business edition", "Business edition plus" en "Sport business".
Je raadt mijn vraag vast al: wat is nu wijsheid? Wat hebben de nieuwe modellen wat de oude niet hebben? Als ik de prijzen bekijk, dan scheelt dat niet zoveel. Het zou dan puur de levertijd zijn denk ik. Wat is de levertijd van de "nieuwe lijn" eigenlijk?

Een aantal andere concrete vragen:
  • Ik wil goed geluid: moet ik dan die "columbus" hebben?
  • Ik wil adaptive cruisecontrol. Deze komt maar in één variant toch?
  • Ik wil apple carplay; dit zit standaard op alle modellen?
Ik heb inmiddels een afspraak bij de dealer gepland, maar ik dacht ik post hier ook even een vraag. Wellicht hebben jullie nog tips voor me.

gr.,
Rogier


ZxfMm1u.png
 

Duijzer

Donateur
Ha Rogier, welkom! Om het topic zuiver te houden is het handig om je even kort voor te stellen in meet en greet.

Wat betreft de edities: door leasemaatschappijen wordt nogal eens een andere benaming gebruikt voor een uitvoering dan de dealer gebruikt. Dat maakt het wat onoverzichtelijk. Ik zou met je wensenlijstje eens langs een dealer gaan, bij voorkeur de dealer waar de auto besteld gaat worden. Dan kun je daar uitzoeken wat bij je lijstje past en die offerte vervolgens doorgeven aan de leasemaatschappij. Succes met uitzoeken en vergelijken!
 

PizzaPieter

Forumguru
Er zullen toch zeker wel brochures online staan?
Mss niet bij de leasemij, maar op zeker toch bij Skoda?
 

hemi24

Forumguru
De businessmodellen gaan op de schop : de Ambition business en de Style business komen te vervallen en hiervoor komen de Business Edition en de Business Edition plus voor terug. Even puzzelen en samenstellen lijkt mij : https://forms.skoda.nl/site/brochure/download .

Voor het betere geluid moet je het Canton systeem nemen.
 

Jooo...

Forumguru
Apple play zit zowel op de Columbus als op de Amundsen systemen

En welkom op dit forum trouwens :D
 

Jooo...

Forumguru
ik denk ook dat je beter bij een dealer kijkt voor de pakketten en de bijhorende opties want bij sommige pakketten vervallen dan bepaalde opties en komen dan weer andere erbij
 

leon-cupra

Forumguru
Lijkt mij dat het aanbod omwille van het aankomende nieuwe model beperkter geworden is door Skoda/LM.
Outgoing zal wss enkel nog stockmodellen zijn.
 

Cordoba

Forumguru
Voor goed geluid moet je dus inderdaad een uitvoering met Canton systeem hebben zoals al door anderen aangegeven. Welke opties er standaard precies in een pakket zitten kan zowel in de loop van de tijd (zelfs tijdens een modeljaar) veranderen, en ook per leasemaatschappij kan daar nog verschil in zitten. Een LM kan bevoorbeeld bepalen dat ze een auto alleen met volautomatische airco (clima) leveren, omdat dit makkelijker verkoopt aan het eind van de leaseperiode, terwijl je privé bij de dealer zo'n uitvoering wel met handmatige airco kan bestellen.
 

rogierl

Senior Member
Ha Rogier, welkom! Om het topic zuiver te houden is het handig om je even kort voor te stellen in meet en greet.

Wat betreft de edities: door leasemaatschappijen wordt nogal eens een andere benaming gebruikt voor een uitvoering dan de dealer gebruikt. Dat maakt het wat onoverzichtelijk. Ik zou met je wensenlijstje eens langs een dealer gaan, bij voorkeur de dealer waar de auto besteld gaat worden. Dan kun je daar uitzoeken wat bij je lijstje past en die offerte vervolgens doorgeven aan de leasemaatschappij. Succes met uitzoeken en vergelijken!
Done!
 

Bert79

Nieuw lid
Hoi Rogier.

Ik denk dat je voor de verschillende uitvoeringen even de tijd moet nemen.
Zelf heb ik vorige week mijn nieuwe octavia opgehaald en toen ook via de skoda website alle informatie gevonden die ik nodig had.
Kost wel even wat tijd....
Uitvoeringen verschillen nogal na verloop van tijd.

Verder is ACC echt een aanrader. In files is het echt heerlijk. naar mijn weten is daar maar 1 uitvoering in.
Het colubus systeem met canton is gewoon goed.
En carplay werkt ook perfect. Bestel het alleen niet in combinatie met virtual cockpit. Dit samen is een beetje een teleurstelling.
Verder succes met je keuze.

Als ik jou was zou ik nog even treuzelen.
Na de zomer komt het nieuwe model uit waarschijnlijk
 
Bovenaan Onderaan