Octavia Scout 2.0 TDI DSG-6

Eindelijk was het zover, op 04-12-2010 besteld en vandaag hebben we 'm opgehaald:
Een Octavia Scout 2.0 TDI DSG-6 Cappuccino Beige met multifunctioneel stuurwiel, dubbele bodem, netafscheiding en afneembare trekhaak.

Wat een verschil met een FSI en de DSG is helemaal super!
Off-road heb ik nog maar niet geprobeerd, dan wordt ie vies ;)

M

melkerbout

Hey Mike,

van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Mooie wagen man. Foto's komen wel snel zeker?:)

Veel veilige km's gewenst!

poekie

Actief lid
Aaahhh, één van de hele weinige FL Skoda Octavia Scout's die er in Nederland rijden.
Super, goede keus en heel veel plezier ermee.

Ik heb mijn Octavia Scout op 30 november 2010 besteld en helaas nog geen bericht gehad dat de auto geproduceerd laat staan afgeleverd kan worden.
Bij het uitzoeken kreeg ik de mededeling dat er geen Octavia Scout als demo auto beschikbaar was, niet bij mijn dealer en ook nergens anders.
Op mijn vraag of de Octavia Scout wellicht ergens te bezichtigen was in een showroom ergens in Nederland wederom een ontkennend antwoord.
Normaal zou ik dan zeggen dat ik niet van plan ben om 40K uit te geven zonder iets gezien of getest te hebben.
Het was alleen te danken aan een proefrit een jaar eerder in het oude model Octavia Scout die ik wel degelijk op de weg en belangrijker nog uitvoerig in het bos heb getest op ground-clearance en 4x4 capaciteiten dat ik de overtuiging had dat het FL model dezelfde capaciteiten zou hebben.
Nu dus wachten op het goede bericht dat de auto uitgeleverd kan worden.

Ik heb de FL Octavia Scout overigens nog nooit in het wild gespot. Oude model zie ik heel soms.

Luuk

Nieuw lid
Beste Mike.
Ik rij ook een Scout van 2009 met afneembare trekhaak.
Tot mijn grote ergernis kwam ik er achter dat het aankoppelen van de noodbreekkabel een haast onmogelijke zaak is.
Ik moet eerst de contactdoos wegdraaien waarna ik met moeite de haak van de noodkabel kan haken aan de daarvoor bestemde ring.
Ben ik nou de enige met dit probleem??
Groet,
luuk

Luuk, bij onze vorige Scout (bj2008) was de bevestiging voor de losbreek kabel ook heel lastig te bereiken. Ik had er een harpsluiting doorheen gedaan zodat het bevestigen wat makkelijker ging.
Bij de huidige Scout is het oog wel wat verbeterd, het is nu een wat grotere ring. Maar elke keer als ik op mn knieen de kabel van de paardentrailer vast maak denk ik, toch maar weer een harpsluiting kopen...

Bovenaan Onderaan