Octavia rs ruit bedampt bij doortrekken

Is combi rs 2018 achter ruit bedampt bij doortrekken ongeveer 2 seconden?
Dacht eerst wat een rook maar is geen rook ruit dampt dicht raar
Zijn er nog mensen.....
 

MaxN

Donateur
Dat is wel een bijzonder verschijnsel.
Wanneer komt dit voor?
Bij een koude start of ook met warme auto?
 

Duijzer

Donateur
Ik heb geen idee wat je bedoeld....Als ik het zo lees heb je bij het optrekken 2 seconden damp op je achterruit?
Als het waterdamp is en de motor is koud kan dat uit je uitlaat komen. Dan is het niet bij warme motor.
Ik heb ook wel eens last van wolkjes bij het wegtrekken, maar dat komt van de voorbanden en ruikt naar verbrand rubber.
Als je het altijd hebt, ook bij warme motor, kan het olieverbruik zijn. Maar als de auto van 2018 is lijkt me dat onwaarschijnlijk...
 

MaxN

Donateur
Is normaal, is de koude rook die door de luchtcirculatie meegezogen wordt tegen de achter ruit.
Dit lijkt waarschijnlijk waar de TS het over heeft. Is mij nog nooit overkomen met onze RS, of andere auto.
Misschien een verschil tussen benzine en diesel, maar dat lijkt me wel heel apart.
 

boontjeRS

Forumguru
Dit lijkt waarschijnlijk waar de TS het over heeft. Is mij nog nooit overkomen met onze RS, of andere auto.
Misschien een verschil tussen benzine en diesel, maar dat lijkt me wel heel apart.

Komt door de 2 uitlaten bij de benzine versie, heb het alleen maar als de watertemperatuur al op peil is maar de olie nog geen 50gr heeft, is bij half gas geven. Zie het vooral in optrekken van 2 en 3de versnelling, eenmaal olie voorbij de 70gr gebeurd dat niet meer.
 

Rallye

Forumguru
Als het buiten koud en vochtig is gooit mijn RS ook veel damp uit de uitlaten. Inderdaad kan dan de achterruit dichtslaan. Is normaal bij de O3 RS.
 

Spector

Forumguru
Wat de rest zegt, maak je geen zorgen ook die van mij doet het totdat de olie goed op temperatuur is.
Ter vergelijk, de Audi met benzinemotor van mij collega heeft het ook.
 

bobbl

Forumguru
Is waterdamp wat op de koude ruit slaat, ik heb het met men S2 combi ook, alleen de eerste kmters als die koud is, als de uitlaat warmer wordt heb je ook geen condens meer.
En ja mijne heeft ook dubbele uitlaat.
Komt denk ik ook omdat ik vooral kleine afstanden rijdt, dus ook veel vocht in de uitlaat....
 
Bovenaan Onderaan