Octavia RS Hybride

Jooo...

Forumguru
Positief is dat er meer vermogen zal zijn en dit toch betaalbaar zal worden. (Qua inschrijving en taksen)

negatief dat de sound actuator nu nog meer naar voor zal geschoven worden want zeg nu zelf een RS met een 1.4tsi geeft nu niet de sound die een RS zou moeten geven. Het is al bijna niets met de 2.0 van nu...
 

Rofffel

Forumguru
tsjah, we zullen er toch een keer aan moeten geloven...
Vind het persoonlijk erg jammer dat alle sportmodellen ook over gaan op deze technologie.
 

Tuner111

Forumguru
Mannen..

Deze is gewoon een van de versies die gaan komen hoor volgens me ;)

er komt gewoon een benzine en diesel ook. als ze alles op IV zetten gaan ze veeeeeeeel klanten verliezen. het RS product is eenmaal 30 % van alle octavias die verkocht zijn.

Niet te paniekerig zijn :D
 

Tuner111

Forumguru
het is zelf zo dat er in duitsland veel meer rsen verkocht worden dan gewone octavias voor de prive markt.

Bij ons in belgië is dat ook zo. vele wel diesel natuurlijk :)

Volgens mij zal er dit komen

Golf GTI = Octavia RS Benzine 290 a 300 pk

Golf GTD = Octavia RS Diesel 200 pk

Golf GTE = Octavia RS Met de 1.4 + elektro motor 245 pk

Zo heeft skoda voor hun octavia rs lineup alles in huis..
 
  • Leuk
Waarderingen: MaxN

Captain Hook

Forumguru
het is zelf zo dat er in duitsland veel meer rsen verkocht worden dan gewone octavias voor de prive markt.

Bij ons in belgië is dat ook zo. vele wel diesel natuurlijk :)
Ik laat me graag verrassen. Maar waar haal je die detailcijfers vandaan? :pieker:
Want het lijkt me gewoon onwaarschijnlijk dat er meer RS-achtigen dan 'gewone' modellen verkocht worden.

Als ik bij het Kraftfahrt-Bundesamt kijk, zie ik slechts specificaties per merk/type, geen subtype specificaties...
https://www.kba.de/DE/Statistik/Fah...12_GImonatlich/201912_n_top50.html?nn=2607426

Zelfs bij een overzicht per cylinderinhoud:
https://www.kba.de/DE/Statistik/Fah...2018_n_motorisierung_pkw_dusl.html?nn=2304392
zie ik dat de kleinste auto's toch echt de hoofdmoot uitmaken.

Opvallend hoe NRW en Bayern er uit springen qua typen en hoeveelheden.
 

philippe bakker

Forumguru
Zeker op fleetmarkt zijn de meeste Octavia’s 1.6 tdi en recent de 1.5 tsi ook. Als ik een half uur rondrijd hier kom ik 0 of 1 rs’en tegen maar tientallen gewone Octavia’s
 
Bovenaan Onderaan