Octavia IV Laadklepje stuk, mechanisme weghalen?

Ik vermoed dat voor demontage dezelfde stap moet worden gedaan net als bij het omhulsel wat om de benzine vulopening zit. Namelijk: zie je die kleine rechthoekige sleufjes zitten; rechts naast de witte led, links boven en links onder bij het scharnier?

die moet je met een schroevendraaier kapot steken, en dan met van die ijzertjes waarmee je radios mee moest demonteren los halen: die steek je in alle 3 de sleufjes en dan komt hij los. ik vermoed dat iig, maar dus bij de brandstofklep is de situatie dus zo en dit lijkt erop.

Zie hier in mijn topic

Volgens de service handleiding wel ja;
Dat insteken is bij de laadklep niet nodig, zie bovenstaande post (van jou) waar duidelijk staat beschreven hoe te handelen, ff afplakken om de lak te beschermen en dan de torq losdraaien, dan een beetje wrikken met een plastic trim tool, ledje even loshalen en overzetten op het nieuwe binnenwerk en dan alles weer terug monteren. Ik zou dus die sleufjes NIET kapot steken bij de laadklep, dat is niet nodig :unsure:

Het staat misschien niet zo expliciet beschreven; maar wrikken en daarom moeten afplakken etc; dat is niet nodig als je gewoon de inwendige clipjes los klikt. Dan komt ie los zonder wrikken. Die clips zijn exact hetzelfde als bij de brandstofklep.

Je ziet ze hier zitten alle 3.
Naar mijn idee is de service handleiding hier niet compleet; het zijn exact dezelfde; dus intikken en dan met 3 ijzertjes indrukken zodat ze ontgrendelen en dan haal je hem los zonder te moeten wrikken. 100%.

IMG_2505.jpeg

IMG_2506.jpeg

Bovenaan Onderaan