Octavia IV bij Neuwagenkauf.com

OctaviaWest

Actief lid
Ik zat daarnet eens een nieuwe octavia Kombi te configureren bij Neuwagenkauf.com (net over de grens in Duitsland) en ik was aangenaam verrast door hun prijs. Voor 27.885 EUR heb ik een 2.0 TDI DSG 150pk Style met véél opties (metaalkleur, 230v stopcontact, overal usb-C, verstelbare kofferbodem, kunstleder op achterkant voorzetels, verwarmde voorzetels, ACC, elektrische kofferklep, drive mode select, kessy, standverwarming, verwarmde voorruit, dynamische achterlichten met achteruitrijcamera, in totaal voor 3.120 euro aan opties). Levertijd 5 maanden.

Dat is naar schatting zo'n 7000 euro goedkoper met wat ik in BE zou moeten betalen (ik kom in de configurator uit aan 40.330 euro en ga ervan uit dat daar met Fleetkorting zo'n 13% af gaat, als het intussen ook al niet minder is geworden).

Nadelen: waarschijnlijk de papierwinkel om hem in BE in te voeren, er is momenteel ook 16% BTW in Duitsland op auto's, dus ik ga nog mogen bijbetalen tot 21% wat het totaal op 29.086 euro brengt. Nog altijd 5600 euro goedkoper dan hier. En je moet hem waarschijnlijk daar gaan halen (wel een paar uur rijden). Vraag: wat dan met inschrijving, verzekering, (tijdelijke) nummerplaat enz. Voordelen: de prijs, en het feit dat je elke gewenste optie kan kiezen tegen een aanvaardbare prijs, zonder dat je er verplicht iets anders bij moet nemen dat je niet wil of niet nodig hebt.

Ik heb even gezocht hier op de site en vond een lovende review uit 2015. Sindsdien niks meer. Zie je een addertje onder het gras dat mij is ontgaan? Heb je zelf een nieuwe auto gekocht bij deze aanbieder? Of ben je net als ik aan het uitkijken? Alle info of tips welkom.
 
Laatst bewerkt:

Rebel

Senior Member
Leuke site.. Net ook even op een RS Limo geteld.
Nu ja, voor het prijsverschil mag je er wel een beetje geloop en papierwinkelafhandeling voor over hebben, dunkt me.
 

andrehj

Forumguru
Ik heb (als Nederlander) in 2011 ook onze huidige S2 zelf als nieuwe auto uit Dld geimporteerd. Scheelde toen zo'n € 4000, met als bonus nog de voorruitverwarming die Pon in NL toen niet wilde leveren.
Ik zou het zo weer doen, want nu lijken (zeker bij de iV modellen) de verschillen nog groter te zijn.
 
Bovenaan Onderaan