Octavia III Hatchback Greentech Elegance Businessline van ElScorpione

ElScorpione

Forumguru
Vandaag de opvolger van mijn Octavia II opgehaald. Het is een Octavia III Hatchback geworden in Greentech Elegance Businessline uitvoering. Ik heb helaas geen leaseauto, dus moest ik er eentje kopen van mijn eigen zuurverdiende centjes. Een nieuwe was geen optie, dus is het er eentje van 2 jaar oud geworden (eind 2013).
Misschien zit de vorige berijder op het forum en herkent hij of zij zijn of haar auto. Dan hoor ik het graag.

Hieronder wat foto's:
DSC00050.jpg

DSC00051.jpg

DSC00054.jpg

rsz_img_0441.jpg

rsz_img_0442.jpg

Laatst bewerkt:
Mooie wagen, zo'n hatchback is eigenlijk ook best wel leuk, de Octavia zie je zo vaak als combi.
Veel rijplezier gewenst.
kleine tips: sloop die foeilelijke Slopel/Chevie dealer reclamezooi er af en dan meteen LED kentekenlichtjes er in. :)

ElScorpione

Forumguru
Mooie wagen, zo'n hatchback is eigenlijk ook best wel leuk, de Octavia zie je zo vaak als combi.
Veel rijplezier gewenst.
kleine tips: sloop die foeilelijke Slopel/Chevie dealer reclamezooi er af en dan meteen LED kentekenlichtjes er in. :)

Die lelijke opel reclamezooi is er al af ;) Er zit nu een mooie blanco kentekenplaathouder op (met een heel smal zwart randje). LED verlichting ben ik inderdaad van plan. Ben nog even aan het uitzoeken welke de beste zijn. Denk aan een bestelling bij superskoda.

Ik ga overigens ook nog instaplijsten monteren (origineel Skoda) in RVS. Die had mijn vorige O2 ook en is wel handig met kids e.d. En ook een chromen lijst voor op de kofferbak lijkt me wel mooi.

De mistlampen zou ik op zich ook nog wel in LED willen.

En last but not least: de verlichting onder de spiegels (Coming/Leaving Home) wil ik ook in LED, maar ik durf ze zelf niet te monteren. Bang dat ik iets kapot maak. Het monteren volgens de film van superskoda gaat niet helemaal zonder slag of stoot volgens mij (je moet vrij veel kracht zetten op sommige onderdelen). Met die plastic klemmetjes weet ik al weer precies hoe dat gaat. Dan breekt de boel af.

Laatst bewerkt:

Smeeuwis

Donateur
@ElScorpione Mooie kar, veel plezier ermee. Ik heb bij mijn GL BL 5deurs de LED verlichting zelf vervangen in de spiegels en het is goed te doen. Met beleid wat kracht zetten en dan lukt het wel. Het Superskoda filmpje klopt precies. Ik heb de LED lampen voor spiegels, kentekenverlichting en kofferruimte besteld bij Hypercolor.de. Let wel op dat je voor de kentekenverlichting de CANbus versies nodig hebt. Voor de spiegels en kofferruimte maakt het niet uit. De LED's zijn van uitstekende kwaliteit, geven een bak licht en worden snel geleverd. Per saldo ook iets voordeliger dan Superskoda. Kofferruimte raad ik je ook aan, is een enorm verschil. Succes er mee!

ElScorpione

Forumguru
@ElScorpione Mooie kar, veel plezier ermee. Ik heb bij mijn GL BL 5deurs de LED verlichting zelf vervangen in de spiegels en het is goed te doen. Met beleid wat kracht zetten en dan lukt het wel. Het Superskoda filmpje klopt precies. Ik heb de LED lampen voor spiegels, kentekenverlichting en kofferruimte besteld bij Hypercolor.de. Let wel op dat je voor de kentekenverlichting de CANbus versies nodig hebt. Voor de spiegels en kofferruimte maakt het niet uit. De LED's zijn van uitstekende kwaliteit, geven een bak licht en worden snel geleverd. Per saldo ook iets voordeliger dan Superskoda. Kofferruimte raad ik je ook aan, is een enorm verschil. Succes er mee!

Bedankt voor de tips! Dan ga ik het misschien toch maar eens voorzichtig proberen!

E

Ex-lid 2926

Gefeliciteerd. Prachtige OIII. De keuze voor een HB kan ik helemaal in meegaan. Stijlvol, chique en ziet er niet uit als leaseauto. ;)

Marcooctavia

Forumguru
Gefeliciteerd met je mooie Skoda.
Als jij het niet verteld had,dan hadden we het niet gezien dat hij pas 2 jaar oud is.
Ziet er top uit hoor.
Veel fijne km met je aanwinst.

Marco.

Skoda user1970

Actief lid
Deze auto is gewoon nieuw! Heel veel veilige en plezierige kilometers toegewenst.
Prachtige combinatie met black magic mica en chrome raamlijsten.:thumbsup::thumbsup::thumbsup:
Succes met de komende mod's

Groeten,

Steef

ElScorpione

Forumguru
Sinds kort de originele Skoda smart holder geinstalleerd. Past perfect en werkt ook perfect. De houder is bovendien ook zeer betaalbaar. Besteld bij Superskoda.

Bijlagen

• IMG_0517.JPG
    IMG_0517.JPG
    1,2 MB · Weergaven: 39

ElScorpione

Forumguru
En nu is dan het moment gekomen om afscheid te nemen van mijn zwarte metgezel. Er staat nu 195.000km op de teller. Heb er dik 145.000 mee gereden zonder noemenswaardige reparaties. Eigenlijk alleen het normale onderhoud. Laatste beurt was een dure vanwege remschijven en blokken. Enige onvoorziene uitgave was een defecte botssensor in een portier, hetgeen uiteindelijk een kabelbreuk onder de voorspoiler bleek te zijn. Goed opgelost door mijn dealer. Met die dealer ben ik sowieso heel blij. Dat is dan ook de reden dat de opvolger via deze dealer is geregeld. Binnenkort staat er een Octavia Combi Style Business voor de deur. Die komt uit 2017 en er staat net geen 50.000km op de teller. Het is wederom een 1.6 TDI geworden. Inderdaad, toch weer een diesel. Lederen bekleding, elektrische kofferklep, driving mode assistant, etc. Als ik de auto heb, maak ik een nieuw topic aan om hem even voor te stellen.

Bovenaan Onderaan